Snösmocka

Så här ser det ut hos oss
 

Bifogade filer

  • 8BE7FB40-AA48-41D0-841F-66289EC7E06C.jpeg
    8BE7FB40-AA48-41D0-841F-66289EC7E06C.jpeg
    264,4 KB · Visningar: 79
Lugnt för tillfället norr om Stockholm. Jag är på väg med buss in mot stan och är ca 10 minuter senare än normalt. Gissar dock att jag kommer att ha ganska få elever och oroar mig lite inför hemresan, det ska ju börja snöa igen
 
Jag låter dottern vara hemma. Vill inte att det ska strula hem från skolan för henne med pendel och buss.
 

Bifogade filer

  • FD85ED1C-FEB9-4A17-B182-6D9CB9E42ACE.jpeg
    FD85ED1C-FEB9-4A17-B182-6D9CB9E42ACE.jpeg
    253,8 KB · Visningar: 64
Jag hoppas få kontakt med lite kollegor så att jag slipper åka in till kontoret. Borde inte vara några större problem med bussarna, att ta sig till den blir lite jobbigt då det kanske är 15cm på backen och att de i mitt område inte verkar tro på det här med vinterunderhållning... Detta baseras alltså inte på att de inte plogat än idag (det är ändå förståeligt), utan att det knappt plogades en enda gång under förra året...
 
Bilen startade inte imorse så jag kunde inte köra barnet till skolan (fem mil). Hen är nöjd, jag är mindre nöjd :meh:
 
Har kanske 10-15 cm så ingen större fara. En skolbuss ramlade med bakdelen i diket men de flesta verkar ha fått sina barn till skolan med hjälp av samkörning. Jag har inga barn så jag är inte engagerad 😁 o tänkte köra in senare till jobbet om ens alls..
 
Vi fick 30cm i lördags. Pojkvännen fastnade påväg till vinterdäcken (10 min körväg)
Min bil har sommardäck med så den kommer jag ingenstans med 😅
Elavbrott hade vi under lördagsnatten 2 timmar ca..
 
Det ligger nästan ingenting i västra Göteborg men det var halkigt under snön där ingen gått eller kört på väg till bussen imorse. Jag är i och för sig skiträdd för att halka (ja, jag har köpt broddar men det kändes lite overkill) och därmed säkert överkänslig. Såg ungdomar som utan problem sprang till bussen i tennisskor så jag och mina kängor var antagligen helt utom fara :laugh:

(Tågade in på kontoret och deklarerade för min kollega att jag har fått NOG av snön, han visade bilder från Trollhättan och 30 cm och jag insåg att jag inte har rätt att gnälla...!)
 
Drygt en decimeter snö här med option på lite till under dagen. Beslutsamhetens tidigare friska hy gällande att åka till Malmö idag byttes redan igår mot eftertankens kranka blekhet i takt med snörapporterna. Med nymonterade vinterdäck är det ju inte värre än att jag hade kunnat ta mig fram den lilla biten till tåget - och tågen verkar gå enligt plan - men nah, orka om man inte måste....? Så det blir jobba hemifrån måndag tisdag denna vecka och så hoppas och tror jag att vi är tillbaka till normalt skånskt novemberväder resten av veckan.
 
Ingen fara alls här, bara kommit 10-15. Lite tungskottat men de gick det. Snart dags att åka å jobba. Bussarna går som dom ska. Verkar inte va nå förseningar alls.

Edit : Enligt vädret har det visst ramlat ner över 2 dm.. 🤔
 
oj, vi har minst 30 cm sedan i lördags morse och det snöar fortfarande. Fick hjälp att byta till vinterdäck lite akut igårkväll, hade tid bokad för att byta dem nu i den här veckan man det var ju inte till så stor nytta. Fått skaka av min stora idegran utanför huset för att topparna (som normalt är nästan lika höga som husets fasad) tyngts ner såpass att de går att nå från marken... inget strömavbrott ännu men jag bor i tätort så förväntar mig inte något avbrott heller. Tror även landsbygden häromkring klarat sig relativt bra utan avbrott.
 
Vi har nog bara fått runt en dm, men det var intressant att cykla till jobbet imorse, frusen slask är alltid skoj.
 
Cirka 1 dm här i södra Dalarna. Lite lagom, nu är det ljust och fint ♥️
Ungarna såg passande till att vara sjuka i helgen och idag så jag behöver inte ta mig till jobbet 🙂
 
Bor norr om Stockholm, det fortsätter vräka ner här. Jag är föräldraledig och min man jobbar hemifrån så vi håller oss hemma. Praktiskt att dottern går på förskola 150 meter hemifrån, så vi lyckades lämna henne idag. Min pappa jobbar på södra sidan om stan och han fick gå hem från jobbet då de inte hade någon ström. Stockholm och snö 😂❄️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blåser och regnar rejält i Miami. Något som flera av de svenska landslagsryttarna i hoppning har blivit varse. De är på plats för...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
Hemmet Ni som bor i hus, ca 100-150 kvm stort, vad betalar ni för uppvärmning och vad värmer ni huset med?
2
Svar
25
· Visningar
975
Senast: hagel
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp