Snösmocka

Här har vi ca 10 cm och även om det snöar ihållande nu så ska det bli plusgrader resten av veckan.
 
Vi har inget :meh:! Haft mellan sex och åtta minusgrader de senaste dygnen men ingen snö. Vill ju släppa ut vintervalpen i puder och se om han kommer ihåg hur det var när han var liten. (Norra skåne.)
 
Har vräkt ner här. Fått säkert 30-40cm tung blötsnö på ett dygn. Varit ute och skottat i typ två timmar. Jag pluggar hemifrån idag, sambon är sjuk och så får dottern vara hemma också. I eftermiddag väntas mera snö.

Tråkigt att det väntas plusgrader resten av veckan.
 
I Alperna har vi fått stora mängder snö 🙈😂
IMG_20221121_094623.jpg
 
Hos mig har det kommit ca 15 cm och mer är på väg😡 Jag tänker att detta är en bild av helvetet, det är inte evig eld som är plåga utan evig snö, men snö var inte så vanligt förekommande i trakterna hos de som skrev bibeln så för dem var evig hetta det mest plågsamma.
D5361A93-6DCF-445B-B575-CFA848D6F6A9.jpeg
 
5-10 cm här i sydvästra Skåne, det ligger precis runt nollan och verkar inte riktigt kunna bestämma sig för att om det ska töa eller vara fortsatt kallt.
Bara för det kollade jag smhi och det ska bli 2 grader. Lär ju töa och frysa under natten. :down::down::down:
 
Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
Yay! det snöar :D hoppas det kommer mer och ligger kvar, skidorna ska fram! o jag ska få skotta snö!

Mina tåg till jobbet är inställda, de som skulle gått hem därifrån med. Men corona har ju gett mig möjlighet att jobba hemifrån och de varnade ändå för att åka till jobbet.
 
Hos mig har det kommit ca 15 cm och mer är på väg😡 Jag tänker att detta är en bild av helvetet, det är inte evig eld som är plåga utan evig snö, men snö var inte så vanligt förekommande i trakterna hos de som skrev bibeln så för dem var evig hetta det mest plågsamma.
Visa bifogad fil 105993
Jag har nog fått 35 cm sen i förrgår. Jag vill gå i ide och inte komma ut förrän snön är borta
 
Vi fick ca. 15 cm här i östra Skåne, natten mellan lördag och söndag. Vi bor ganska nära havet så ofta får vi inget här trots att det kan snöa rejält 5 km härifrån innåt landet, men denna gången kom det även här.

Halt som sjutton på vägarna men annars var gårdagens eftermiddagspromenad den bästa på länge! Soligt och vindstilla och så vackert!

Det ska komma lite snö till idag (snöar just nu) och sen ska det vara kallt fram till imorgon, men sen ska det töa igen. Synd, för det här var både vackert och betydligt trevligare än regn och blåst.

Från gårdagens promenad:

316126951_10159271270584537_6835902394954261237_n.jpg


315964173_10159271271324537_5475254632797532674_n.jpg


315540834_10159271271684537_5290355461566384514_n.jpg


315749499_10159271273554537_7374889930069100753_n.jpg
 
Sticker jag ner fingret i snön så täcker det min nagel. Så inte mycket snö och tur är det då det ska regna igen senare i veckan.
 
Här har det kommit ca 30-35 cm snö, plogades igår och inatt, snöar fortfarande…. Inga problem att ta sig fram om man har vinterdäck, har man inte det står det still. Körde förbi ca 10 bilar i diket på ca 6 km väg i ”stan”, ännu fler bilar som stod still och tre lastbilar som inte kommer vidare plus ett par bussar. Allt är inställt vad gäller tåg och buss…
 
Här har det kommit ca 30-35 cm snö, plogades igår och inatt, snöar fortfarande…. Inga problem att ta sig fram om man har vinterdäck, har man inte det står det still. Körde förbi ca 10 bilar i diket på ca 6 km väg i ”stan”, ännu fler bilar som stod still och tre lastbilar som inte kommer vidare plus ett par bussar. Allt är inställt vad gäller tåg och buss…
Säg inte så, kommer inte lastbilarna till jobbet är vi körda och jag får sitta och rulla tummarna ikväll istället för att plocka ordrar 🙈.
 
I nordöstra Stockholm har de nog kommit 20-25 cm. Inte speciellt mycket blötsnö utan sådan perfekt att konditionsträna hästen i. 🤩 Inte lika kul att köra bil dock. Är visserligen inga problem trots oplogat men blir så himla nervös över det av någon anledning.... 🥲
 
Här på Smålandskusten har det kommit 30-40 cm på tre dygn. Jag har inte haft vinterdäck så avbokat lite i helgen, tyvärr även att rida medryttarhästen. Hade varit härligt med en tur i snön. Hunden är överlycklig, hon älskar snö.
Hade tid bokad för vinterdäck idag och sitter nu på bilfirman och väntar. Fick gräva fram bilen och köra sakta hit.

Och i veckan ska det bli plusgrader...:grin:
 
Här har vi fått typ 10 cm drygt. Vinterdäcken sitter på bilen och det har gått att ta sig fram. Lite halt på sina ställen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blåser och regnar rejält i Miami. Något som flera av de svenska landslagsryttarna i hoppning har blivit varse. De är på plats för...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
Hemmet Ni som bor i hus, ca 100-150 kvm stort, vad betalar ni för uppvärmning och vad värmer ni huset med?
2
Svar
25
· Visningar
976
Senast: hagel
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp