Oväntade glädjeämnen

Glädjeämnet igår var att lånebilen jag plockade hem för ett par veckor sedan visst hade rattvärme! :love:Var så kall om händerna igår när jag skulle köra hem och tänkte att den nog borde ha det, så jag letade och hittade en knapp tillslut, underbart! Jätteskönt nu när jag åkte till jobbet imorse också! Ska förhoppningsvis kunna lämna tillbaka den idag, men denna lilla tekniska grej gjorde ändå min dag :laugh:
 
Blev oväntat glad och tacksam idag.
Haft problem med två av mina element, har provat att lufta men det hjälpte inte så insåg att det var termostaten som krånglade och jag fick inte loss dem själv. Kollade i vår lokala FB-grupp om förslag på rörmokare, fick tag på en igår som kom ut 4 timmar senare men kunde inte fixa det. Han kom tillbaka idag med rätt verktyg, var här fem minuter och vägrade ta betalt :heart :heart
 
När jag var liten åkte vi ofta i till Lund för att se på när de tände ljusen i det stora trädet till advent. Man frös och drack glögg och väntade med spänning på ljuständningen. Vet inte om traditionen finns kvar, om det är någon i vårt stressade samhälle som har tid att stå o vänta på ett träd, men jag och min man fick för oss att göra något liknande hemma i vår villaträdgård. Bjöd in grannarna i gatan, klädde trädet, inhandlade glögg och väntade med spänning på om folk skulle tycka vi var dumma i huvudet eller att det var en rolig grej. Vi har bott i huset i snart tre år, men känner inte alls grannarna. Man hejar när/om man ses, det är allt. Men det kom jättemycket folk! 30 personer minglade runt på gatan och pratade med folk de aldrig pratat med förut. Jag blev helt överväldigad av alla människor. Att man kan ha så mycket trevligt folk runt sig utan att veta om det. :love: När de gick hem så sa flera stycken att de såg fram emot nästa år, så detta får vi försöka göra om igen.
Men gud så fint! :heartcry:
 
Jag blev oväntat glad igår, och det hänger i än.
Jag har varit ganska ledsen och vilsen ett tag. Känt mig allmänt ensam liksom.
Men så plingade telefonen till igår kväll, och en väldigt kär vän bad om min (tillfälliga, vilsna) adress, han ville skicka ett julkort till mig :heart
Plötsligt var jag inte så ensam längre :)
 
På morgonrastningen med hundarna busade vi lite i snön, dvs matte kastade snö på dem och i luften och de blev så där tokglada. Då kom en farbror gåendes förbi och skrattade gott. Pratade lite, han har haft riesen själv. Så i em ska vi ta en gemensam hundpromenad i närliggande skog. Kul med sällskap då vi nyss flyttat hit 🙂
 
Såg precis att det i den nya Ikea-reklamen (den med en tjej som snor saker från sin familj och slår in till julklappar) är två pappor som är föräldrar :) Gillar att många reklamer idag vågar bryta lite normer :love:
Tror att det var Libresse eller nån som hade en amputerad tjej. :bow:
 
Att en liten valp kan göra en så glad. Eller egentligen så brukar jag ju känna så med mina djur. Men nu när min gamla hund har varit borta ett tag så blir jag nästan förvånad över att jag känner mej så upprymd. Det var ett tag sedan, lite mer än 1,5 år sedan som hon gick bort och jag har redan glömt känslan. Det är verkligen en speciell känsla att ha djur hemma
 
1638969189733.png

Har längtat så efter julstjärnor men inte vågat köpa när det varit så förtvivlat kallt ute. Men nu skulle jag hämta bilen efter vindrutebyte preciiiis bredvid blomsterhandel, bilen hade stått i deras verkstad och var varm och det var inte längre SÅ förtvivlat kallt, så jag fick med mig en mini-stjärna att ha på skrivbordet :love: Alltså, blir sååå glad över denna lilla blomma :heart
 
Att min bästa vän kom ihåg att jag sagt att jag älskar Koh pangans dressing och gick in där och köpte en flaska till mig i present. Som det inte vore nog har hennes man som är mattelärare lagt två dagar på att hjälpa mig plugga matte. Jag menar, vad har jag gjort för att göra mig förtjänt av så fina vänner?
 
Jag blev oväntat glad vid ett övergångsställe idag. Det spelade en lugn jullåt vid röd gubbe och en snabb jullåt vid grön gubbe.

Är inte första året och det spelade sommarmusik i somrar, men det var ändå upplyftande, för jag är så sällan i stan att jag hinner glömma det mellan gångerna.
 
Visa bifogad fil 81156
Har längtat så efter julstjärnor men inte vågat köpa när det varit så förtvivlat kallt ute. Men nu skulle jag hämta bilen efter vindrutebyte preciiiis bredvid blomsterhandel, bilen hade stått i deras verkstad och var varm och det var inte längre SÅ förtvivlat kallt, så jag fick med mig en mini-stjärna att ha på skrivbordet :love: Alltså, blir sååå glad över denna lilla blomma :heart
Jag var och besiktigade bilen imorse. Besiktningen ligger 200m från En blomsterhandlare så jag fick med mig en julstjärna hem 😎
Helt klart vinnande koncept!
 
Känslan vid ridningen igår. Tyckte jag kände en liten förändring. Inte mycket men det lilla betyder väldigt mycket. Tycker även att hästen har börjat runda till sig lite. Hon tappade sina muskler väldigt fort när hon fick ont och blev väldigt knotig och insjunken över rumpan. Även där ser jag skillnad. Känner mej så glad över att det verkar bättre. Idag galopperade hon till och med i hagen och det var ett tag sedan nu. Hoppas verkligen att jag har tolkat det rätt och att det är på väg åt rätt håll. Har känt mej så uppgiven och inte vågat hoppas utan trott att jag bara gör fel eller att vi står kvar på samma ställe.
 
Dotterns julförsäljning där hälften går till änglar mot cancer är en bit över 7000 kr nu. Bra för dottern att känna på entreprenörskap och samtidigt det går till en bra sak! ( Sen att mammans tumme är ledsen av tomtetillverkning och Kranstillverkning det kan hon leva med ) 😉
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 226
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 276
Senast: MML
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp