Oväntade kommentarer

På tal om bm och vad de kläcker ur sig..

19 år, första barnet, en väldigt utdragen och för tidig förlossning, jag var trött och hade ont så vid en värk så "skrek" jag (nått oartikulerat ljud kom ut i af) och då kläckte barnmorskan ur sig "Du skrek väl inte när h*n blev till så då behöver du inte skrika nu heller"

O_o

Hade det varit nu så hade jag nog replikerat att jodå, det gjorde jag visst :devil::o:D
 
Jag står och packar ner mina varor på affären och bredvid mig står en äldre dam som tittar på mina saker (däribland barnmatsburkar) och säger "på min tid lagade vi faktiskt maten åt våra barn". Önskat svar "kul för dig din gamla dinosaurie" men jag sa inget.

Jag har vid ett flertal tillfällen fått höra "jaha, men vad ska du jobba med/när ska du skaffa ett riktigt arbete" då det varit på tal om vad jag arbetar med.

"Men vilket gulligt barn, han måste vara lik sin pappa". -okänd dam på tåget.

"Ja men du är inte lik din mamma, du är ju tjock" - sambons farmor när det var på tal om att jag är lik min mamma.
 
Vet en gång i tandläkarstolen. En rar manlig tandläkare. Jag ska nog laga hål och ligger med uppspärrad käft och massa garnityr i och bedövad mm. Å så diskuterar han med sköterskan å tycker att jag påminner om Julia Roberts..*Asg. Det gör jag absolut INTE. Ännu mindre då..fniss..

Annars jobbar jag i äldreomsorgen och tycker att jag stöter på underbara, klockrena kommentarer dagligen. Som farbrorn som diskuterade vintrarna på 40-talet..-För d minns du la? Hur kållt d va då?
Öh, njaeee..;)
 
Åh vilken rolig tråd!

Likt @Gnist får jag ofta höra "men gud vad liten du är!", och gärna minst sexton gånger av samma person när det är någon som snöat in riktigt ordentligt.
Det där med att vara liten får jag också höra så himla ofta!!
Mina förra chefer sa det hela tiden!
"Vart är Got2Be?! Jaha, där! Man ser dig ju inte!"
"Du kan inte ha vuxit mycket sen födseln".
"Du får alltid bära med dig en pall så att du når upp att tränsa/sadla alla hästar".
osv.
En kille i Spanien var också helt chockad! Han tog typ tag i mitt ben(!) och sa "du är så jävla liten!".
Men alltså? Jag är 1,58 och jag tycker inte alls att jag är speciellt smal:crazy: Fattar inte vad folk menar!

Att jag ser yngre ut för min ålder får jag ofta också höra. När jag var 19 år gammal och skulle flyga hem så var flygvärdinnan vid passkontrollen oerhört skeptisk till att låta mig flyga utan vuxet sällskap!:eek:
Sist jag var i Spanien och skulle vandra Jakobsleden var det också en kvinna på ett vandrarhem som undrade om jag var gammal nog att orka gå den typ!:rofl:
Nåja, jag ska väl kanske vara glad att jag tydligen ser så ung ut.
 
Mycket har man ju hört under åren... Det senaste var häromdagen i butiken när jag passerade en man som var något äldre än mig; "Hallå tjejen!" vilket då var riktat till mig, 40+ år. :)

En av de mer otrevliga kommentarerna fick min mamma när min styvfar och hon kom på återbesök efter hans stora hjärtoperation (han var mycket mycket illa däran och åldrades *väldigt* under sin sjukdomstid). Sköterskan som ropade in dom till undersökning tyckte att min styvfar gott kunde ta med sig "dottern" in (som då alltså var min mamma). Det skiljer 6 månader i ålder på dom. En del skulle ha vett att vara tysta om de inte vet hur saker och ting ligger till.

För övrigt älskar jag att ge komplimanger, så det gör jag gärna och mycket. Varför ska man vara tyst om något tilltalar en?
 
Det där med att vara liten får jag också höra så himla ofta!!
Mina förra chefer sa det hela tiden!
"Vart är Got2Be?! Jaha, där! Man ser dig ju inte!"
"Du kan inte ha vuxit mycket sen födseln".
"Du får alltid bära med dig en pall så att du når upp att tränsa/sadla alla hästar".
osv.
En kille i Spanien var också helt chockad! Han tog typ tag i mitt ben(!) och sa "du är så jävla liten!".
Men alltså? Jag är 1,58 och jag tycker inte alls att jag är speciellt smal:crazy: Fattar inte vad folk menar!

Att jag ser yngre ut för min ålder får jag ofta också höra. När jag var 19 år gammal och skulle flyga hem så var flygvärdinnan vid passkontrollen oerhört skeptisk till att låta mig flyga utan vuxet sällskap!:eek:
Sist jag var i Spanien och skulle vandra Jakobsleden var det också en kvinna på ett vandrarhem som undrade om jag var gammal nog att orka gå den typ!:rofl:
Nåja, jag ska väl kanske vara glad att jag tydligen ser så ung ut.

Haha.. Jag får alltid också höra att jag ser yngre ut. Bland säger folk det nästan anklagande och surt, som att jag valt att se 15 år yngre ut.
 
Folk har svårt att tro mig när jag säger min ålder. Fyllde 30 i år, ser ut som max 20 (lyckades åka på ungdomsrabatt på bussen för 2-3 år sedan, gränsen är 16)Till saken hör att jag är 10 år äldre än mina studiekompisar vilket förvirrar saken ännu mera. Roligt nu när vi är på praktik och folk undrar om jag har jobbat nått innan... Jo jobbat som kock i 3 år, sedan 8 månader som tomatplockare, 6 månader som hästskötare och nu 6 år som hemhjälpare. Kugghjulen snurrar när de försöker få ihop det med mina "20 år"
 
Jag fick finaste kommentaren igår när jag hämtade en brukare på dagcenter och en mycket dement kvinna stegar fram till mig, ställer sig framför mig och stirrar på mig.
Jag ler lite och säger "hej du" eller liknande, varvid hon lägger huvudet på sned och utbrister - med ett jättestort leende - "OJ vad vacker du är!" och sen gick hon. :love:
 
kl
På systembolaget var det en man i kassan som stirrade jättelänge på mitt körkort (axellångt hår, ingen lugg) och jämförde med mig ståendes där (lugg, kortare hår) innan han till sist säger "Du har klippt dig sen den här bilden togs va?". No shit, körkortet är 8 år gammalt, ville svara "Du hade nog reagerat mer om jag INTE hade klippt mig på 8 år" men jag nickade nog bara och gick därifrån.

En annan sak som hände ganska nyligen (även det på systembolaget :P ) var att ett butiksbiträde vägrade hjälpa mig välja vin om jag inte först berättade vilken mascara jag använder och om det inte var lösögonfransar ändå (nej, det är det inte!). Samma sak hände på sjukhuset, där ligger jag och har en grov nål inkörd i ryggslutet (benmärgsdonation) och sjuksköterskan pratar ögonfranslängder och mascaror :D

Håret får jag också många (positiva) kommentarer om, men det roligaste var när jag pluggade i Lund och gick ut på nation och dansade på lördagsnätterna. Flera gånger kom det fram en kille med jättejättekortsnaggat hår och berömde mitt hår/frisyr, varpå jag svarade "Tack detsamma!" och så skrattade vi både för hans hår var ju jättekort. Detta hände flera gånger med exakt samma snubbe men han verkade aldrig komma ihåg mig och att han sa det här varje gång vi sågs, men jag och mina kompisar skrattade lika mycket varje gång det hände. En gång frågade jag honom om han inte mindes mig från veckan innan när han sa precis samma sak men det gjorde han inte :D
 
När jag kom till förlossningen men kraftiga värkar med andra barnet så utbrister den manlige sköterskan "Du ser inte ut att vara på väg att föda barn"! Skulle kunna strypa honom på plats!
20 min senare låg hon på mitt bröst...
 
Är van i yrket att höra: "Och när ska du bli veterinär då? / pluggar du till veterinär?" - att vara sköterska räknas liksom inte som ett yrke. Det är nåt man bara gör innan/medan man pluggar, tydligen.
 
När jag kom till förlossningen men kraftiga värkar med andra barnet så utbrister den manlige sköterskan "Du ser inte ut att vara på väg att föda barn"!

* "Nej, jag hade bara vägarna förbi"
* "Nej, jag är bara här på studiebesök"

Ett par av f5 olika tänkbara svar att vråla, förutom IDIOT!
 
  • Gilla
Reactions: ia_
Var ute med valpen på stan, fick ofta frågor om vilken ras det var och att han var söt. Då utbrister en dam:
-En valp, så söt, vad kostar den?
 
Ja, ni vet såna där uttalanden från andra, i regel från okända/relativt okända människor som får en att bli svarslös och inte riktigt veta vad man ska svara, har ni råkat ut för några sådana?

Eller bara lustiga och roliga? Sådana har säkert alla råkat ut för nån gång. Hemskast är väl de där man blir helt svarslös och bara lyckas mumla fram nått lite lagom vagt som respons och jag tänkte mig att det kan bli ett rätt intressant trådämne ;)

Senast idag råkade jag ut för en sån där jag blev lite ställd, fast egentligen är det väl nått jag flinar lite åt såhär i efterhand, men just då..

Cellprovtagning idag. Inga större problem, känns ju knappt och är snabbt gjort och en väldans trevlig bm fick jag träffa, men precis när hon skulle börja med själva provtagningen så kläckte hon ur sig "Oj, du är ju helt anatomiskt perfekt här och skulle kunna vara med i en kursbok. Rena skolboksexemplet"

Min reaktion var ungefär O_o Öhhh.. Tack? :o

Tydligen är det vanligt att kvinnor vill veta hur de är konstruerade där nere/där inne. Har aldrig ens funderat över en sån sak, men alltså finns det något bra svar på en sådan oförhappad kommentar när man ligger i en gynstol :confused:

En annan lite rolig grej var när jag träffade en kompis bror som bara "sett" mig via facebook och första gången vi träffades live så gjorde han stora ögon och kläckte ur sig "helvete vad liten du är :eek: " vilket upprepades med jämna mellanrum hela kvällen och alltid med samma chockade tonfall :D

Kommer säkerligen på fler såna där lustiga/konstiga kommentarer jag fått under årens lopp, men släng in era i väntan på det ;)

Detta är ingen trevlig kommentar och snarare en situation med kommentarer.
Jag skulle tanka bilen. Det var varmt och mitt i rusningen. Jag tankade på "Kassa" för att kunna gå in och köpa en dricka. Jag tankade för 100 kr och tog en Ramlösa för 20 kr. När jag stoppade i kortet för att betala stod där "Medges ej". Jaha, då får jag föra över pengar till kontot, tänkte jag så jag sa; Oj då, kan jag få låna en telefon så jag kan ringa telefonbanken jag har tyvärr inte min mobil med mig?

Kvinnan på macken stirrar på mig och säger/skriker med hög röst så att alla på hela macken hör:

- Vi polisanmäler alla stölder här!!!!!

- Ehhhh...vänta lite. Alltså jag försöker inte stjäla något. Jag behöver bara låna en telefon för att föra över pengar till detta kortet, försöker jag i lugn ton. Jag är helt ställd av hennes utbrott. Stöld? Hur kan det vara stöld när jag går in och försöker betala?
- Vi lånar inte ut någon telefon, jag ringer till polisen, utbrister hon med samma hysteriska röst.
- Nähä, hur ska vi lösa detta då? frågar jag lugnt.

Men hon fortsätter att skrika som en galning att hon ringer polisen, så till slut så ber jag henne att verkligen göra det för de har kanske en telefon som jag kan få låna. Situationen blir mer och mer pinsam och nu står alla och tittar på oss.

- Jag får ta nästa kund. Ställ dig där, säger hon till mig och pekar vid sidan av disken.

Jag tror fortfarande inte min öron utan ställer mig vid sidan och hon tar betalt av en annan kund. Vid tredje kunden tappade jag tålamodet och återfick talföret så jag frågade igen; hur ska vi lösa detta?

- Ja, ta den här då!!! snäser hon till mig och kastar fram en mobiltelefon till mig. Men det är min privata!

- Jaha, ja tack då. Så för jag över pengar och det är fixat på två minuter och jag kan betala och komma ut därifrån.

Jag var helt skakig och upprörd över att bli bemött på detta sätt. Jag kan väl säga att jag aldrig mer har satt min fot på den macken.
 
kl

Jag har fått höra en del i mitt förra och mitt nuvarande arbete, men också rätt mycket medan jag jobbade på kiosk under studietiden.En dement stamkund, ca 75 år, stirrade ofta på mina ögon och undrade vilken mascara jag använder eftersom jag har så fantastiska ögonfransar. Jag försökte förklara att jag tar första bästa billigaste bara. Men neej, tanten ville att jag skulle skriva upp vilken sort jag har så att hon kan köpa samma!

En annan utbrast plötsligt "Men åh, du ser ju ut som en madonna!". Jag vet inte riktigt vad kunden menade med det, men jag antar att det var en kompimang. Eller?

(Edit: jag använder fortfarande kl. Bara för att. Tyldligen.)
 
Var hos läkaren för en remiss till psykiatrin där jag gått en längre till men blivit utskriven på grund av ett misstag från deras sida (som tydligen är helt omöjligt att rätta till fast det är en annan historia).

Läkaren frågar varför jag vill ha kontakt med psykiatrin och jag säger att jag är diagnosticerad med depression och att den dessutom förvärrats på sistone. Varpå hon säger; mer då? Och sedan tillägger förklarande, alltså alla är deprimerade nu för tiden det är inget man får hjälp för det behövs ju något mera.
 
Har ofta väldigt färgglada kläder, även till vardags. En gång för länge sen, jag var väl ca 25 år då, var jag och handlade på Ica kring påsktid, då ett litet barn pekade på mig och förtjust o högljutt utbrast: "Pappa pappa titta, en påskhäxa!!!" varpå pappan generat väser "tyyyst, nej det är en vanlig tant!"

Behöver jag säga att 'vanlig tant' kändes som en betydligt värre förolämpning än 'påskhäxa' :cool:


Häromdan var jag på bröllop i London, en kär vän som gifte sig och jag skulle hålla tal till henne tillsammans med vår andra kompis (som är man och gay)
Efteråt kom en kvinna fram och tyckte det var ett 'great speech' och att vi två var ett 'very handsome couple', varpå vi utbrast unisont och med viss fasa i rösten "God, NO!!!" :D
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 655
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp