Ovanliga färger...?

J

Juvelflickan

Hejsan!

Tänkte ta upp detta igen... Alla ovanliga, konstiga och annorlunda färger det finns på vissa raser.
Själv hittar jag ingenting då jag letar... Hehe! :smirk:
Vore roligt om någon ville lägga ut bilder, oavsett ras!
Jag är speciellt intresserad av gula Flattar och ovanliga färger på Rottweiler!

Mkt tacksam för svar och BILDER :d :)


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Ovanliga färger...?

Första tanken var "inte nu igen" ;)

Går det inte att gå tillbaka till dom gamla trådarna och se på dom länkarna?
Gula flattar kommer jag ihåg att jag sett..
 
Sv: Ovanliga färger...?

Hahaha! Jo, jag med.... Hehe!
Men teknisk och smidig som jag är, fann jag tyvärr inget...


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Ovanliga färger...?

ganska koolt med alla hundar som "inte ser ut som dom ska" :angel:
tack och lov är det väl så att inte så många strävar efter att avla fram hundar med icke godkända färger. Har hört att det till och med är rätt så vanligt att uppfödare avlivar valpar direkt vid födseln om de fått fel färg.... (icke godkänd färg alltså)
 
Sv: Ovanliga färger...?

konstig färg på rottis

Rottweiler afflicted with Vitilago. This is an autoimmune disease that attacks the hair pigment and skin pigment cells. While not thought to be hereditary it is an indication of a damaged or defective immune system
 
Senast ändrad:
Sv: Ovanliga färger...?

"Vitilago"? Är inte det sjukdomen M. Jackson säjer sig ha?

Det ser ut som en blue merle/harlekin.
 
Sv: Ovanliga färger...?

jag har haft två röda flattar,dsv jag har en nu och hennes morbror osm var verkligt kopparröd med lockigt rätt så lång o tjock päls..den jag har nu blirinte i samma grad riktigt kopparröd,men nog är hon röd alltid på sommaren ffa..finns på min hemsida www.alsterfeldt.nu

servicedogs

Thina
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan alla Var ett tag sedan man var på denna sidan nu så fick skapa ett annat användarnamn! ^^ Jag har ett liten annorlunda problem...
Svar
14
· Visningar
1 643
Senast: Torill
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag funderar jag över Moder Teresas text ”Anyway”: People are often unreasonable, irrational, and self-centered. Forgive them anyway...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag måste lägga ut en fråga här för jag var med om något som fick mig att fundera. Jag förstår inte det här. I söndags gick jag till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 560
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp