Över 30 döda

Ockupationen var en direkt följd av Arabsidans agerande, de får med andra ord ligga som man bäddat. Att det svider förstår jag, men den som i leken sig ger får leken tåla. Det gällde när Sverige angrep Ryssland och förlorade Finland eller när Tyskland angrep Ryssland och i slutänden förlorade närmare 1/5 av sin landareal. Och det gäller den arabiska sidan i konflikten. naturligtvis bygger det på hatet, eftersom de arabiska ledarna har satt i system att behålla folk kvar i lägren, som en sorts gisslan till nästa gång man blir så stark att man vågar sig på ett försök att slå Israel igen. Hade man gjort som Tyskland, integrerat de som flytt, de som fördrevs hade det inte varit ett problem idag. Att Israel utnyttjar arabsidans obstruerande är mänskligt, naturen arbetar mot tomrum, har folk flytt, så flyttar andra in.
Och återigen du är inte påläst om problemen idag. Behöver vi verkligen ta det en runda till?
 
Tack, jag vet. Du är en av dem som beter sig på ovanstående sätt.

Ska man lösa konflikten finns det bara ett sätt: Se till att idioterna som styr "försvinner" permanent.
Det kommer alltid nya ju.....hela tiden som avlösare i tron att man ska kunna styra hela världen. Mycket vill ha mer
 
Tack, jag vet. Du är en av dem som beter sig på ovanstående sätt.

Ska man lösa konflikten finns det bara ett sätt: Se till att idioterna som styr "försvinner" permanent.
Problemet uppstår då genast, du anser vissa vara idioter, jag anser andra vara idioter och så vidare. Ska vi, var och en, se till att "våra" idioter, försvinner blir ingen kvar. Varken du eller jag.
 
Det kommer alltid nya ju.....hela tiden som avlösare i tron att man ska kunna styra hela världen. Mycket vill ha mer

Jo, jag har för länge sedan kommit till insikt att mänskligheten överlag inte kommer att förbättra sig, någonsin. Visst finns det många vettiga, problemet är att de inte har (eller vill ha) makt.
 
Och återigen du är inte påläst om problemen idag. Behöver vi verkligen ta det en runda till?
Nu blir jag lite fundersam, problemet idag är väl att ett folk sitter på makten och merparten av marken...beroende på historiska händelser.
Ett annat folk sitter på pottkanten, utan real makt och med mycket lite land, beroende på samma historiska händelser.
Vad du säger är att det ena folket ska ge till det andra, fint. Men vad får då folk ett i gengäld. För folk 1 kan inte genomdriva beslut utan att majoriteten av dem köper avtalet (de har ngt som kallas demokrati)
Den absoluta majoriteten av de sabras som finns i Israel idag är födda efter 1948 och ett stort antal efter 1967.
Och de anser sig ha rätt till sitt land. En absolut minoritet av Palestinierna i fördrivningen är födda före 1947 och många efter 1967. De är alltså inte ens födda i det land de kallar sitt.
Så vad ska upp på bordet för att övertyga dem som är födda i ett land, att överge delar av det till dem som inte ens är födda i det landet?
 
Men det kan ju avslöjas med nån visselblåsare och DÅ ligger väst pyrt till
Senaste gångerna jag hörde talas om barnsoldater var dels i engelska arme´n under första världskriget då man såg mellan fingrarna då folk rekryterades och i Hitlertyskland , då man mot slutet av kriget satte in Hitlerjugend inblandade i reguljära förband. men har du fler exempel så.....Dvs efter WW2
 
Nu blir jag lite fundersam, problemet idag är väl att ett folk sitter på makten och merparten av marken...beroende på historiska händelser.
Ett annat folk sitter på pottkanten, utan real makt och med mycket lite land, beroende på samma historiska händelser.
Vad du säger är att det ena folket ska ge till det andra, fint. Men vad får då folk ett i gengäld. För folk 1 kan inte genomdriva beslut utan att majoriteten av dem köper avtalet (de har ngt som kallas demokrati)
Den absoluta majoriteten av de sabras som finns i Israel idag är födda efter 1948 och ett stort antal efter 1967.
Och de anser sig ha rätt till sitt land. En absolut minoritet av Palestinierna i fördrivningen är födda före 1947 och många efter 1967. De är alltså inte ens födda i det land de kallar sitt.
Så vad ska upp på bordet för att övertyga dem som är födda i ett land, att överge delar av det till dem som inte ens är födda i det landet?
Du har missat hela diskussionen att de inte ens själva kallar västbanken för israel utan för just ockuperat område (Israel alltså)? Muren är inte dragen runt hela västbanken, den är dragen utefter Israels gränser (på ockuperat område) du vrider ju dina ord och vänder för att inte visa din okunnighet. Du är inte påläst här. Du är inte påläst i hur man fredsförhandlar. Du kan inte allt. Det är dina åsikter du baserar dina texter från början. När någon, för det finns fler här inne, motbevisar dig, tvistar du runt så det blir dina ord eller så byter du ämnet totalt. Nej. Jag har aldrig sagt det. Tala inte om för mig vad jag sagt eller inte. Och läs igen om du glömt läsa innan. Du brukar kunna göra det.
 
Du har missat hela diskussionen att de inte ens själva kallar västbanken för israel utan för just ockuperat område? Muren är inte dragen runt hela västbanken, den är dragen utefter Israels gränser (på ockuperat område) du vrider ju dina ord och vänder för att inte visa din okunnighet. Du är inte påläst här. Du är inte påläst i hur man fredsförhandlar. Du kan inte allt. Det är dina åsikter du baserar dina texter från början. När någon, för det finns fler här inne, motbevisar dig, tvistar du runt så det blir dina ord eller så byter du ämnet totalt. Nej. Jag har aldrig sagt det. Tala inte om för mig vad jag sagt eller inte. Och läs igen om du glömt läsa innan. Du brukar kunna göra det.
Nej jag kan inte allt, långt ifrån.
Men du talar om västbanken som ockuperad. Rent juridiskt sett är frågan betydligt mer komplex. Området annekterades av Jordanien 1948. Före dem så ingick området i det brittiska protektoratet. När israel gick in där 1967 så tog man alltså mark som enligt internationell rätt inte ingick i ngt land.Eftersom Jordanien självsvåldigt annekterat marken. Har jag rätt eller har jag fel?

Och fram till 1967 talade ingen om olaglig annektering.....så varför efter 67?
 
Nej jag kan inte allt, långt ifrån.
Men du talar om västbanken som ockuperad. Rent juridiskt sett är frågan betydligt mer komplex. Området annekterades av Jordanien 1948. Före dem så ingick området i det brittiska protektoratet. När israel gick in där 1967 så tog man alltså mark som enligt internationell rätt inte ingick i ngt land.Eftersom Jordanien självsvåldigt annekterat marken. Har jag rätt eller har jag fel?

Och fram till 1967 talade ingen om olaglig annektering.....så varför efter 67?
Men återigen - ingen har sagt att det inte är komplext. Allra minst jag som jobbat med det. Det avhandlade vi redan på första sidan när du gav palestinierna allt fel. Läs om, läs rätt. Lär dig något.
 
Men återigen - ingen har sagt att det inte är komplext. Allra minst jag som jobbat med det. Det avhandlade vi redan på första sidan när du gav palestinierna allt fel. Läs om, läs rätt. Lär dig något.
Var gav jag palestinierna hela skulden?
Att de som dött och skadats gjort det beroende på deras (som grupp) försök att storma gränsstaketet?
Att det sedan finns individer på andra sidan som utnyttjar tillfället är en annan sak, tillfället öppnar sig genom den palestinska gruppens agerande. men du som är så kunnig, hur ställer du dig till min analys vad det gäller västbankens juridiska ställning ?
 
Var gav jag palestinierna hela skulden?
Att de som dött och skadats gjort det beroende på deras (som grupp) försök att storma gränsstaketet?
Att det sedan finns individer på andra sidan som utnyttjar tillfället är en annan sak, tillfället öppnar sig genom den palestinska gruppens agerande. men du som är så kunnig, hur ställer du dig till min analys vad det gäller västbankens juridiska ställning ?
Jag är inte intresserad att diskutera din juridiska analys eftersom det är andras ord du ändrat när du blivit motbevisad. Du är genom hela tråden hånfull mot Palestina, när någon frågar om du verkligen står bakom det Israel faktiskt gör är det hånfulla och svävande svar. Har du varit i Gaza? I området sedan 2014 alls? Eller är du en sådan som åker till Telaviv och tror man blir insatt i konflikten därifrån?
 
Senaste gångerna jag hörde talas om barnsoldater var dels i engelska arme´n under första världskriget då man såg mellan fingrarna då folk rekryterades och i Hitlertyskland , då man mot slutet av kriget satte in Hitlerjugend inblandade i reguljära förband. men har du fler exempel så.....Dvs efter WW2

Du kan inte vara allvarlig? Barnsoldater har inte existerat efter WWII? Tänker inte räkna upp alla länder och krig, men Uganda, Sudan, Rwanda, Kongo-Kinshasa, Liberia för att nämna bara några. Eller räknas de inte eftersom de är i Afrika? Någonsin hört talats om Vietnamkriget? Khmer Rouge? I princip alla gerillakrig har haft barnsoldater i någon form.
 
Senaste gångerna jag hörde talas om barnsoldater var dels i engelska arme´n under första världskriget då man såg mellan fingrarna då folk rekryterades och i Hitlertyskland , då man mot slutet av kriget satte in Hitlerjugend inblandade i reguljära förband. men har du fler exempel så.....Dvs efter WW2
Till exempel Storbritanien sände barnsoldater till forna Jugoslavien och Gulf kriget
 
Jag är inte intresserad att diskutera din juridiska analys eftersom det är andras ord du ändrat när du blivit motbevisad. Du är genom hela tråden hånfull mot Palestina, när någon frågar om du verkligen står bakom det Israel faktiskt gör är det hånfulla och svävande svar. Har du varit i Gaza? I området sedan 2014 alls? Eller är du en sådan som åker till Telaviv och tror man blir insatt i konflikten därifrån?
Vadå judisk analys? 1947 lämnade britterna protektoratet vind för våg korrekt?
UN röstade om ett förslag där dagens västbank skulle ingå i det arabiska Palestina Korrekt?
I samband med vapenvilan efter arabligans angrep mot de områden som UN hade föreslagit som Judiskt Palestina så ockuperade jordanden västbanken Korrekt?

Du är ju så kunnig därför vill jag dubbelkolla om jag har rätt så långt?
Då talades det så vitt jag kan hitta, inte nämnvärt om olaglig ockupation.
Är det fortfarande en Judisk analys i dina ögon eller är det med fakta överensstämmande...rätta mig hjärtligt gärna.
Därför är i praktiken, trots att Jordanien gett upp kraven om att återfå landet, den juridiska situation oklar eller?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har plötsligt blivit invaderad av jättelika spyflugor :yuck: Vet inte varifrån de kommer. Städat och torkat av köket minutiöst. De...
2
Svar
36
· Visningar
854
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Om jag skickar fakturor precis före årsskiftet, men de betalas 30 dagar senare, dvs i januari nästa år .... beskattas inkomsten då under...
Svar
15
· Visningar
506
Senast: tinaiva
·
Övr. Hund Skäll kan ni ta för er själva. Jag har en stövare sen ett par år. Hon skadade sig i ett framben och jakthundskarriären var över. Då fick...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 845
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp