Över 30 döda

Vadå judisk analys? 1947 lämnade britterna protektoratet vind för våg korrekt?
UN röstade om ett förslag där dagens västbank skulle ingå i det arabiska Palestina Korrekt?
I samband med vapenvilan efter arabligans angrep mot de områden som UN hade föreslagit som Judiskt Palestina så ockuperade jordanden västbanken Korrekt?

Du är ju så kunnig därför vill jag dubbelkolla om jag har rätt så långt?
Då talades det så vitt jag kan hitta, inte nämnvärt om olaglig ockupation.
Är det fortfarande en Judisk analys i dina ögon eller är det med fakta överensstämmande...rätta mig hjärtligt gärna.
Därför är i praktiken, trots att Jordanien gett upp kraven om att återfå landet, den juridiska situation oklar eller?
"juridisk analys" det borde du ha förstått. Som sagt, det här är inte dina ord. Historien skulle vi inte gå in på när du blev motbevisad av andra i tråden.
Dessutom otroligt märkligt att du inte vet att barnsoldater inte används i rätt många konflikter i världen, men det förvånar mig inte.
 
"juridisk analys" det borde du ha förstått. Som sagt, det här är inte dina ord. Historien skulle vi inte gå in på när du blev motbevisad av andra i tråden.
Dessutom otroligt märkligt att du inte vet att barnsoldater inte används i rätt många konflikter i världen, men det förvånar mig inte.
Nej det är inte mina ord, jag var inte född 1948. Men min fråga kvarstår. Stämmer det , oberoende om det var en jude, en engelsman eller tysk som skrev det hela. Eller har du så bruna inställningar, att du anser allt judarna säger är lögn? Seså upp till bevis med all din kunskap nu:sneaky:
 
Nej det är inte mina ord, jag var inte född 1948. Men min fråga kvarstår. Stämmer det , oberoende om det var en jude, en engelsman eller tysk som skrev det hela. Eller har du så bruna inställningar, att du anser allt judarna säger är lögn? Seså upp till bevis med all din kunskap nu:sneaky:
Du ser... Nu gör du det igen.
 
"juridisk analys" det borde du ha förstått. Som sagt, det här är inte dina ord. Historien skulle vi inte gå in på när du blev motbevisad av andra i tråden.
Dessutom otroligt märkligt att du inte vet att barnsoldater inte används i rätt många konflikter i världen, men det förvånar mig inte.
Judisk analys eller inte. Stämmer de fakta jag presenterade eller stämmer de inte. är ju lätt att kolla för en outbildad bondknodd som mig (har kollat) eller kan du med dina eminenta kunskaper motbevisa dem?
Och ja, jag är medveten om att barn har använts både som soldater och självmordsbombare, men inte av västerländska arméer, vilket var vad jag skrev
 
Judisk analys eller inte. Stämmer de fakta jag presenterade eller stämmer de inte. är ju lätt att kolla för en outbildad bondknodd som mig (har kollat) eller kan du med dina eminenta kunskaper motbevisa dem?
Och ja, jag är medveten om att barn har använts både som soldater och självmordsbombare, men inte av västerländska arméer, vilket var vad jag skrev
Till viss del. Men du har mycket om bakfoten också och det finns två sidor av myntet. Dessutom tror jag inte du hört talas om Balfourdeklarationen.
 
Hur var det med barnsoldater nu då? Står du fast vid att barnsoldater inte används i världen? Förutom då i ondskefulla palestina?
 
Ja och där kom svaret "Flera av världens rikaste länder i Europa och Nordamerika rekryterar aktivt ungdomar från 16 eller 17 års ålder till sina väpnade styrkor. Och både USA och Storbritannien sänder rutinmässigt 17-åringar ut i krig som konflikten i det forna Jugoslavien och Gulfkriget mot Irak "

"Användandet av barnsoldater yngre än 15 år är förbjudet enligt Barnkonventionen, artikel 38 och är ett krigsbrott enligt Romstadgan för Internationella brottmålsdomstolen, artikel 8.2.26. "
 
Hur var det med barnsoldater nu då? Står du fast vid att barnsoldater inte används i världen? Förutom då i ondskefulla palestina?
Jag citerar vad jag skrivit
"Och ja, jag är medveten om att barn har använts både som soldater och självmordsbombare, men inte av västerländska arméer, vilket var vad jag skrev "

till det kan jag tillägga att om man ser på en del av det finmaterial som ligger ute på nätet så förekommer en hel del barnsoldater i Mellanöstern, men knappast under israelisk flagg.
 
Ja och där kom svaret "Flera av världens rikaste länder i Europa och Nordamerika rekryterar aktivt ungdomar från 16 eller 17 års ålder till sina väpnade styrkor. Och både USA och Storbritannien sänder rutinmässigt 17-åringar ut i krig som konflikten i det forna Jugoslavien och Gulfkriget mot Irak "

"Användandet av barnsoldater yngre än 15 år är förbjudet enligt Barnkonventionen, artikel 38 och är ett krigsbrott enligt Romstadgan för Internationella brottmålsdomstolen, artikel 8.2.26. "
Barnsoldat är man upp till 18år
 
Till viss del. Men du har mycket om bakfoten också och det finns två sidor av myntet. Dessutom tror jag inte du hört talas om Balfourdeklarationen.
Var väl et av de löften son den dubbeltungade stormakten gav, man lovade ju den arabiska´sidan en massa också. så ja jag känner till den. Och jag känner även till det dubbelspel som bla orsakade att araberna till del ställde sig på Tysklands sida under WW2. inte illa av en obildad bondknodd ;)
 
Barnsoldat är man upp till 18år
Nja beror lite på den lag som råder i det aktuella landet. gränsen för brott ligger vid 15 år
Brittiska arme´n tar in från 16 har jag för mig, samma i vissa stater i USA, vilket alltså betyder att de principiellt kan skickas ut vid 17 år.
 
Nja beror lite på den lag som råder i det aktuella landet. gränsen för brott ligger vid 15 år
Brittiska arme´n tar in från 16 har jag för mig, samma i vissa stater i USA, vilket alltså betyder att de principiellt kan skickas ut vid 17 år.
Men källan säger ju det att dom skickades ut i krig. Barnsoldat räknas upp till 18år eller hur. Har jag rätt?
 
Jag pratar om barnsoldater upp till 18år. Det är vad källan anger eller hur
Barnkonventionens artikel 38 förbjuder alla parter att använda barn som soldater. Men här använder man åldergränsen 15 år istället för 18 år som i övriga delar av konventionen: ”konventionsstaterna ska avstå från att rekrytera en person som inte uppnått 15 års ålder till sina väpnade styrkor.”

Med anledning av denna skrivning antog FN:s generalförsamling i maj år 2000 ett tilläggsprotokoll om barn i väpnad konflikt. Detta ålägger staterna att vidta åtgärder för att barn upp till 18 år inte ska delta direkt i denna typ av konflikter.

Det är alltså tillåtet att mönstra in en grabb som fyllt 15, utbilda honom i arme´n för att sedan vänta tills han är arton för skarpt läge.
så vad du säger är en sak, vad barnkonventionen säger är en annan
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har plötsligt blivit invaderad av jättelika spyflugor :yuck: Vet inte varifrån de kommer. Städat och torkat av köket minutiöst. De...
2
Svar
36
· Visningar
876
Senast: tanten
·
  • Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen kom till platsen på kvällen och ska då ha observerat vargen som försökte komma tillbaka till de dödade ponnyerna. Man...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 065
Senast: Mia_R
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
136
Senast: Gramse
·
IT & mobiler Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in...
Svar
4
· Visningar
493
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp