Överföra film från kamera till datorfiler

Marvin

Trådstartare
Går det?
En kompis har köpt en filmkamera där filmerna spelas in på ett litet kasettband. Det finns också ett kort där stillbilder lagras.

Det finns USB-uttag, men man kommer ju inte åt filmerna med det. Jag skulle vilja ha filmen på en DVD eller CD. Kan man göra det nånstans?

Om jag förstått det rätt krävs det en DV-kabel, vilket finns. Men datorn har inget uttag för det.

Hilfe?

Sv: Överföra film från kamera till datorfiler

Till min kamera behöver man en firewire kabel, finns inte sådant uttag på datorn kan man köpa ett kort som man stoppar in i datorn och där uttag finns. Men det förutsätter att man har ett sånt hål för kortet..

Suck, och då måste man klura ut om man har det. Datorer är ... spännande. :crazy:

På min laptop sitter det brevid usb-portarna. Det är en grej som är typ några centimeter som man kan ta ut genom att trycka på en knapp precis brevid. Man tar ut den plastbiten och så kan man stoppa in ett firewire-kort i hålet..

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: lisa412
·
M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 935
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler Har väntat i över en månad på en cd rom med programmet till min kamera.... Fick den idag men där finns inga options för att ladda över...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: gentleknight
·
H
IT & mobiler Jag har nyss köpt en dvd,video camera. Modellen heter: Samsung VP-DC161W. Man spelar in på minidisk istället för små video kasettband...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka