Övervakningskamera utomhus?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 322

Bukefalos 30 år!

Mia_R

Trådstartare
Nu när jag flyttar tillbaka till huset och har skaffat bredband igen tänker jag eventuellt skaffa kameraövervakning, men är det någon som har några tips på prisvärda kameror att köpa? Jag tänker att jag kan sätta upp max två för att få täckning. Jag fick ju tomten plundrad förra året av en skitstövel men då jag inte hade kameraövervakning då utan "bara" två vittnen så lade polisen ner allting. :rage: Det är lite jobbigt att inte kunna lämna nånting ute utan att vara orolig och i synnerhet när jag har ett par turer kvar att köra innan jag kastar in nycklarna för gott.

Vad det gäller reglerna kan jag dem redan och det är inte heller det jag frågar efter så några pekpinnar är inte intressant.

Jag har 3 olika, här ner har jag en dörrkamera som täcker infarten på framsidan och bakom huset sitter det en ytterbelysningskamera (ser ut som en lampa och den snurrar beroende på var det rör sig, den täcker baksidan, gästhus (sitter på dens gavel) och garaget.

Hemma har jag en tapto c någonting

Jag har 3 olika, här ner har jag en dörrkamera som täcker infarten på framsidan och bakom huset sitter det en ytterbelysningskamera (ser ut som en lampa och den snurrar beroende på var det rör sig, den täcker baksidan, gästhus (sitter på dens gavel) och garaget.

Hemma har jag en tapto c någonting
Vad är det för märke och modell ytterbelysningskameran?

Säkerhetskamera glödlampa Rörelsedetektering WiFi IP - kamera​

Elgiganten, jag kan skrika/tala med personen jag ser då den har 2vägs ljudfunktion

Nu när jag flyttar tillbaka till huset och har skaffat bredband igen tänker jag eventuellt skaffa kameraövervakning, men är det någon som har några tips på prisvärda kameror att köpa? Jag tänker att jag kan sätta upp max två för att få täckning. Jag fick ju tomten plundrad förra året av en skitstövel men då jag inte hade kameraövervakning då utan "bara" två vittnen så lade polisen ner allting. :rage: Det är lite jobbigt att inte kunna lämna nånting ute utan att vara orolig och i synnerhet när jag har ett par turer kvar att köra innan jag kastar in nycklarna för gott.

Vad det gäller reglerna kan jag dem redan och det är inte heller det jag frågar efter så några pekpinnar är inte intressant.

Jag och särbon har köpt våra kameror på Kjell&Co, av märket TPLink eftersom vi har modem/mesh från samma märke. De är prisvärda och de har dessutom ofta erbjudanden på dem.

Jag har ett par TP-link Tapo kameror uppsatta utomhus för att kunna hålla koll på djuren när jag inte är hemma. Har hänt ett par gånger att de tappat kontakten med nätverket och måste startas om manuellt men jag är på det stora hela nöjd. Var inte speciellt dyra och har enormt bra mörkerseende. Går dessutom att stoppa in minnekort i så att de spelar in även om de inte har nätverkskontakt. Har skaffat mesh utomhus men inte satt upp det än så än så länge går de på inomhus-nätverket och de kommer åt det lite bättre än mobilen gör.

Liknande trådar

• Barnsäkra hemmet
  • Bråkande hundar
  • Jag trodde det här var helt normalt..
  • Alkoholist - hur hanterar man det?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat