Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just på katt och hund tycker jag den plansch vissa veterinärer har där man kan känna hur lätt revbenen ska kännas (tänk tandpetare under ett runt papper) är väldigt talande för just vad ”utan tryck” betyder. Det är verkligen noll tryck som ska krävas.Jag tryckte omedelbart på kattens revben. Om jag trycker lätt så känner jag revbenen under pälsen/huden. Däremot känner jag ryggkotorna när jag stryker henne över ryggen. Iofs låg hon hopprullad när jag tryckte på revbenen och blev så arg och bet och gav mig en tass med klor så jag kunde inte känna så bra. Ska göra det igen när hon äter och är på bättre humör. Nu ska ju burmor ha getingmidja iofs.
Man ser aldrig revbenen på en katt om den inte utmärglad.
Visa bifogad fil 184733
Har inte attityden kommit vidare, förändrats, tycker du? Den stämning du beskriver var inte det när hösilage kom runt 2000-2010? På senaste tiden har veterinärerna varit väsentligt tuffare med att säga fet häst/hund/katt. Sedan Hennekkes metod presenterades allmänt upplever jag.Flera som tycker att hästarna ska vara runda INNAN de motionerar dem (sen verkar motionen utebli/inte vara så intensiv)
De ska alltid fodras upp så den "har något att ta av".
Men en kan börja motionera hästen och se lite annars.. de dör inte av att bli lite för smala. Och en kan ju ge mer foder samtidigt som en höjjer motionen med.
Men ja, jag har nog skrivit de flera gånger men när jag la upp bilder på min travare som blev ganska muskulös frågade de flesta vad för mat jag gett henne
Hon fick "bara" extra lucern för hon inte hann äta mer hö. Inte ens selen gav jag på den tiden
Träningen ville inte så många höra om.
Har inte attityden kommit vidare, förändrats, tycker du? Den stämning du beskriver var inte det när hösilage kom runt 2000-2010? På senaste tiden har veterinärerna varit väsentligt tuffare med att säga fet häst/hund/katt. Sedan Hennekkes metod presenterades allmänt upplever jag.
Har inte attityden kommit vidare, förändrats, tycker du? Den stämning du beskriver var inte det när hösilage kom runt 2000-2010? På senaste tiden har veterinärerna varit väsentligt tuffare med att säga fet häst/hund/katt. Sedan Hennekkes metod presenterades allmänt upplever jag.
Jag håller tyvärr med. Hästkroppar idag har mindre konturer, det är liksom bara en kropp och en hals. Jag har en granne som har ett stuteri och jag tycker till och med att ettåringarna är tjocka. Det är jättefina uppgrusade hagar men alldeles för lite fysiska utmaningar. Varje gång jag passerar så står alla hästar och äter vid matstationen eller sover.Nja skulle jag säga.
Det är fortfarande måååånga feta hästar och folk förväxlar fortfarande fett och muskler.
Jag tävlar dressyr och ft, alldeles för många dressyrhästar är fortfarande alldeles för feta.
Generellt håller jag med, men den stämmer ganska sällan på en korthårig hund tycker jag.Just på katt och hund tycker jag den plansch vissa veterinärer har där man kan känna hur lätt revbenen ska kännas (tänk tandpetare under ett runt papper) är väldigt talande för just vad ”utan tryck” betyder. Det är verkligen noll tryck som ska krävas.
Fast jo den funkar ju på korthårig hund med - för de känns ju precis lika lätt som under papper när de syns med.Generellt håller jag med, men den stämmer ganska sällan på en korthårig hund tycker jag.
Ser man inte revbenen på en dobermann så är den fet liksom - man ska inte behöva känna efter dem![]()