Ovillig att gå nedför?

Sv: Ovillig att gå nedför?

Min häst hade/ har svårt för att gå i nerförsbackar. Hade en veterinär kommit ut för och besikta henne så hade hon garanterat gått igenom. Eftersom hon har cystor på båda bakknäna så visar hon ingen hälta. Vet upptäckte cystorna och smärtan först efter att han bedövat olika delar på benet och sen röngat. Har dom dubbelsidig hälta kan det vara svårt att upptäcka. Kolla upp din häst noga. Min gick för länge med sin smärta så nu har hon spänningar på flera ställe i kroppen. Har tagit hjälp av en equiterapeut som hjälper mig. Men helt ok blir hon aldrig. Kan tillägga att jag har haft veterinärer som tittat på min häst när hon var yngre och aldrig anmärkt på hennes rörelse. Trots att jag påpekat att hon är stel och snubblig.
 

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Ida94
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 085
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 138
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 996
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp