På fronten intet nytt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lugnt o fridfullt på sociala medier.

När jag permonerade över stan, genom Lillån och vidare mot Hovsta, så var det rejält urdikat vid "dikena" som är tvärs över cykelbanan på ett par ställen. Så jag tänkte att jaha, nu är det tydligen äntligen dags att fixa potthålen. Jag höll på att välta med med permobilen. När jag kom till Hovsta bläddrade jag i NA och där stod att det var dags att laga gatorna, avtal klart mellan kommunen och nya entrepenörer. Snacka om att vara medial...

Jag tog kaffe o macka mor o far hade precis fikat. De åkte o handlade så jag skulle vara hundvakt. Hunden satt på framsidan med nosen tryckt mot grinden. Så jag frågade mamma om han var långrandig i ansiktet när de kom hem. Jag lyckades ropa in honom två gånger, men han rusade ut lika fort igen.

Funderar på om jag ska åka hem innan det skymmer idag, så jag inte fastnar i någon grop på vägen hem... Vi får se... Nu går tvättmaskinen här ute, skönt att använda maskin i markplan... Hemma måste jag gå över gatan och vingla ner i källaren för tvättstuga, vilket inte är det lättaste de dagar kroppen o jag inte är överens.
 

Det blir inget tidigt hemåkande inte... Det REGNAR, var nu DET vädret kom ifrån. Det var ingen prognos som talade om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp