på måndag föds våran hund!

M

miffogreta

var bara tvungen att säga det :)
en engelsk springer spaniel, förmodligen en hane :) leverbrun/vit!
den kommer hem lagom till sommarlovet :) *längtar*
 
Om 3 veckor får vi hem vår lilla flicka! En liiiiten söt tervtik :love:
 
jaaa, det ville jag me... fast så vart det inte, både mamman å pappan är lever/vit. å min pappa sa att han bara gick med på att köpa hund om vi köpte en av hans chef :smirk:.
pappan är jättefin :)
MultiW Whisborne Angus Og "simon"
angusog_nord.jpg


å här e mamma Lelica's Wishful "Trudy"
trudy3.png
 
fniss :D har aldrig varit med om en enda kull som gått att säga exakt vilken dag de skall födas :smirk:
Du får nog räkna med att de både kan bli före och efter måndag :cool:
 
vad menar du ??
sedan när kan man säga exakt dag när valparna föds ?
Har fött upp slh sedan 1989, 12 kullar hittills INGEN har kommit på exakt uträknat datum.
Man kan sätta ett beräknat födelsedatum, men inte ett exakt. Är det något konstigt med att påpeka det ?
 
Ja, men det är inte direkt nödvändigt att påpeka sådant nu.

Hon skrev och var glad över att valparna var beräknade att komma på Måndag.

För övrigt har 2 av våra senaste kullar kommit på exakt beräknat datum.
Förvisso har det enbart med tur att göra, men ändå.

Tycker bara att det är onödigt att skriva sådant när hon inte direkt var ute efter en diskussion om beräknat datum.
 
men snälla.... så, det är censur här ? Inga inlägg som kan ta henne ur villfarelsen att hundar alltid valpar på exakt uträknat datum ?
Jag skrev heller inte inlägget på ett elakt eller bryskt vis, utan påpekade enbart att hon fick göra sig beredd på att det kunde bli valpar både före o. efter måndag.

Tycker att du är fel ute här... :mad:
 
jahaja... det var ju moget skrivet.
Vad är ditt problem egentligen, vill du ha någon o. hacka på eller...
Då får du hitta något mer angeläget att bråka om , detta är ju löjligt...
 
Oj vad otrevlig denna glada tråd plötsligt blev!
Tyckte inte det var nödvändigt att göra ett inlägg där man skriver "nödvändigt inlägg" heller om jag får säga vad jag tycker. :D
 
Nej, det tycker inte jag heller. Jag ville bara påpeka att man istället för att skriva sådant kan skriva ett lycka till med valpen eller annat :)

Jag tror att tjejen är medveten om att allt inte går som planerat, eftersom hon har en erfaren (Lät som dom i alla fall?) uppfödare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
719
L
Hundavel & Ras Förlåt om dethär är en dum fråga! Men jag undrar bara vad ni tycker om man kan ha hund fast att man har rullstol? För alltså vissa saker...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 669
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp