På Spåret 2018

Någon som vill förklara för en nybörjare hur det går till med grupperna? Har bara sett sporadiskt förr så aldrig fattat :o
Det är som typ villen sport/turnering som helst. :)

Tre grupper med tre lag i varje.
Först kör dom grupp ett där alla möter alla. Sen likadant med grupp två och tre.
Vinnaren i varbe grupp (med flest segrar eller sammanlagt högst poäng om alla har lika många segrar) går direkt vidare till semifinal.
Sen kommer de två bästa tvåorna görs upp om vem som får den fjärde semifinalplatsen (om jag kommer ihåg rätt!).

Så semifinal 1 är mellan gruppvinnarna i grupp 1 och 2
Semifinal två är mellan gruppvinnare i grupp tre och den som blev bäst av tvåorna.

Vinnarna i respektive final går såklart ill final :)
Tror jag fick allt rätt nu :)

Blev det lite mer begripligt?
 
Det är som typ villen sport/turnering som helst. :)

Tre grupper med tre lag i varje.
Först kör dom grupp ett där alla möter alla. Sen likadant med grupp två och tre.
Vinnaren i varbe grupp (med flest segrar eller sammanlagt högst poäng om alla har lika många segrar) går direkt vidare till semifinal.
Sen kommer de två bästa tvåorna görs upp om vem som får den fjärde semifinalplatsen (om jag kommer ihåg rätt!).

Så semifinal 1 är mellan gruppvinnarna i grupp 1 och 2
Semifinal två är mellan gruppvinnare i grupp tre och den som blev bäst av tvåorna.

Vinnarna i respektive final går såklart ill final :)
Tror jag fick allt rätt nu :)

Blev det lite mer begripligt?

Tack ja! Har aldrig följt något sportsammanghang med grupper så kände mig såhär: :confused: :D
 
Absolut taggad! Ska hem till vänner för På Spåret-, rödvin- och brädspelskväll :D

Mamma och mormor kommer på besök i helgen, de landar i em. Gubben och jag kommer köra ut dom senast 19.30 och då ska barnen sova!

Tacos, bubbel och På spåret är det som gäller här. Kanske en omgång ticket to ride efter.
 
Jobbar i natt, så jag kommer titta i morgon kväll i stället (och se till att inte gå in i denna tråden innan dess). När jag tittar ensam så brukar jag använda Duo-appen och tävla lite själv, tycker det är rätt kul.
 
Jag är absolut taggad, har funderat varenda fredag senaste månaden om det inte är dags snart!
Tittar på play med typ 30 min fördröjning, hinner inte riktigt till kl 20 då nattning av barn pågår då.
 
Åh, det här är den värsta frågesporten någonsin - jag kan aldrig ett skit :D - meeen vad taggad jag är! Äntligen något sevärt på fredagkvällarna igen.

Ebba och Samuel känns lite otippat med - kul!
 
Jag är så sur! Min sambo är på julfest och vill att vi ska titta på På Spåret ihop - IMORGON! :arghh:

Och som den dumsnälla person jag är, så tillmötesgår jag den önskningen :banghead: Så jag får försöka hålla mig borta från allt som kan förstöra stämningen (vilket jag är sååå bra på, står det spoiler så klickar jag liksom :angel: )
 
Alltså, jag blir imponerad över deltagarna. Själv hade jag inte fått många poäng ikväll.
 
Jag är så sur! Min sambo är på julfest och vill att vi ska titta på På Spåret ihop - IMORGON! :arghh:

Och som den dumsnälla person jag är, så tillmötesgår jag den önskningen :banghead: Så jag får försöka hålla mig borta från allt som kan förstöra stämningen (vilket jag är sååå bra på, står det spoiler så klickar jag liksom :angel: )

Nu såg jag den här posten lite sent, hade jag sett den tidigare hade jag sagt "DUMPA!". :D
 
Alltså, jag blir imponerad över deltagarna. Själv hade jag inte fått många poäng ikväll.

Ja men eller hur?! Hur smarta är inte de här människorna? :o
Man är ju lycklig om man löser 3 frågor.

I kväll är jag apstolt över att jag klippte New York på 8p (tack vare att jag såg alla kassa 80-talsfilmer som tonåring :D)
 
Ja men eller hur?! Hur smarta är inte de här människorna? :o
Man är ju lycklig om man löser 3 frågor.

I kväll är jag apstolt över att jag klippte New York på 8p (tack vare att jag såg alla kassa 80-talsfilmer som tonåring :D)
Jag tog det på 10p tack vare att jag kopplade Battery park! Orimligt stolt! Sambon klarade Falkenberg ganska tidigt, och förvånade mig genom att kunna turtlarna! Vi kompletterar varandra men står oss inte direkt i konkurrensen n:p
 
Bara jag som har svårt för Ankan? Ser inte fram emot avsnittet med honom.

För övrigt är jag nöjd om jag tar en resa och en fråga på nåt resmål :D.
 

Liknande trådar

Kultur Ingen På spåret-tråd i år? Ikväll börjar det ju! Vilka är era favoriter i årets gäng? Hörde något om att de skulle byta ut ett av...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: VLMF
·
Äldre Nu är det snart dags igen och årets deltagare släpptes i förra veckan. Vad tror ni om året? Några favoriter? Några ni helst inte hade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 709
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp