Padd beroende HJÄLP!!!!!

Nenneh

Trådstartare
Ja som texten säger min hund har blivit beroende av PADDOR :o
Är det farligt å hur gör jag för att få henne till att sluta slicka å sånt på dom????
När man släpper ut henne i trädgården å det har regnat eller om nattdaggen ligger å paddorna har kommit fram så får jag inte tag på henne....
Hon går ALDRIG igenom staketet inte ens om det kommer andra hundar.
MEN ser hon en padda på vägen eller andra sidan vägen då jäklar sticker hon :crazy:
Hon tar dom i munnen om man försöker ta henne eller om man har hon kopplad fasen man får bända upp käften på henne när man har hon kopplad å när hon är lös sticker hon :crazy:
Har tittat på henne å hon ligger å slickar å dräglar å ser då JÄKLA nöjd ut :o
HJÄLP har någon varit med om detta å kan hjälpa mig :confused:
kom med alla råd ni kan ;)
 
Sv: Padd beroende HJÄLP!!!!!

Det är inte bra att låta henne slicka på dom. Eftersom paddor har giftkörtlar som dom pressar ut när dom känner sig hotade. Så det händer att hundar har dött av det.
 
Sv: Padd beroende HJÄLP!!!!!

Jag trodde väl oxå d att dom är giftiga... MEN HUR FÅR JA HENNE TILL ATT SLUTA????
Jag kan inte stoppa paddorna från att komma in i trädgården så jag vet inte hur jag ska göra:confused: För det kvittar om jag har henne kopplad, hon lyssnar på en i vanliga fall men fasen när hon ser dom förbaskade paddorna:devil: kvittar det vad man gör hon bara stänger av å ska ha dom till alla medel :mad: Aldrig varit med om d innan å jag har alltid haft hundar så detta är något nytt för mig å vet inte hur jag ska lösa detta :cry:
 
Sv: Padd beroende HJÄLP!!!!!

Jag trodde väl oxå d att dom är giftiga... MEN HUR FÅR JA HENNE TILL ATT SLUTA????
Jag kan inte stoppa paddorna från att komma in i trädgården så jag vet inte hur jag ska göra:confused: För det kvittar om jag har henne kopplad, hon lyssnar på en i vanliga fall men fasen när hon ser dom förbaskade paddorna:devil: kvittar det vad man gör hon bara stänger av å ska ha dom till alla medel :mad: Aldrig varit med om d innan å jag har alltid haft hundar så detta är något nytt för mig å vet inte hur jag ska lösa detta :cry:

Är du med ute är det ju bara att suga tag i hunden? Rent handgripligt. Funkar inget annat så bänd upp käften på henne och lyft bort henne?

Jag höll på att bli knäpp på igelkottar som tog sig in i vår hundgård trots att vi tätat (de ville åt kattmaten och hundben) och tätat så jag förstår frustrationen.

Sen kan du se till att fånga ett par paddor och träna hunden att låta bli dom.
 
Sv: Padd beroende HJÄLP!!!!!

Släng på en munkorg när det är "riskväder" och tala om för henne på skarpen att hon ska ge fan i paddorna. Har hon korg på sig får hon ju inte tag i dem i alla fall.
 
Sv: Padd beroende HJÄLP!!!!!

Nej d funkar tyvärr inte mer än att bända upp käften på henne å när jag väl har fått tag på henne... Hon e snabb´som en vessla å ja hinner inte med på kvällarna att se paddorna i gräsmattan har ingen belysning där ute :(
 
Sv: Padd beroende HJÄLP!!!!!

Där sa du nåt :idea: hahahaha:rofl: varför har ja inte tänkt på d innan :o Ja ska verkligen pröva d :angel: Tack för tipset :bow: Lite skämigt e d allt att man inte tänkt på d :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 181
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 259
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 236
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp