Bukefalos 28 år!

Pälsbyte!

Jag antar att hon bor inomhus. Isåfall är grundproblemet att hennes kropp inte får tillräckliga signaler om när det är sommar respektive vinter, kroppen vet inte när den skall byta till sommar respektive vinterpäls. Polarhundar är inte avsedda att bo inne.
En B-vitaminspruta kan tillfälligt lösa problemet.
PL
 
Ok. Jo, hon bor inne, men det är bara för att det fanns inget annat val för henne (eller oss).

Det skumma är att hon tidigare år skött det här med pälsbyte galant... Det är bara just NU som det drar ut så länge på tiden... Men visst kan det långa milda vädret var en av bovarna?
 
Förr fanns något som hette Murnil på apoteket ett preparat som skulle stimulera pälsfällning/återuppbyggnad.
Det funkade bra men finns inte längre, kanske vet någon här om det har bytts ut mot något annat.
 
Damsug hunden. Det bruka vi göra med schäfern. Han tycker att det är jätteskönt.
 
Hon tycker INTE det är speciellt skönt eller kul att bli dammsugen.

Har nu köpt ett kosttillskott som heter Hemovital... Smakar supermums enligt lilla damen, så vi får väl se om det hjälper henne!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 261
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 693
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp