Påhoppad av en Bichon Frisè?!

YorkWann

Trådstartare
Min setter blev precis påhoppad av en liten lös bichon frisè!?
Det vart ju kalas, eftersom jag har med honom på jobbet nu för att han ska tränas socialt och kunna vistas i miljöer med mycket människor osv, det gick ju tvärback nu :mad:

ojdå var svaret jag fick, varför har man sin hund lös på sånna ställen när man har noll koll??

Sv: Påhoppad av en Bichon Frisè?!

Varför är din hund så känslig? Mina hundar hade rist på sig och gått vidare, såna småmonster finns ju överallt.

Absolut är det tråkig stil och det ska inte hända, men en 5 kgs pälsboll borde inte kunna göra så mycket skada? Det är ju bara att sparka undan den...

När min hund var 10 mån så slogs jag med en annan hund som ville flyga över honom. Tror det stärkte mitt ledaskap en hel del, här om veckan flög en rottweilerliknande på min hund när min dotter var ute på promenad, det bekom honom inget. Idag är han 1 år och 4 mån.

Man är rädd att de ska få dåliga erfarenheter.

Min är en omplacering med dåliga erfarenheter sen innan, mycket låg i rang. Sen tror jag inte han tyckte det var lika farligt som jag. Elelr farligt och farligt var det ju inte, utan jag blev mer frustrerad på mannen med den andra hunden.
sen får jag nog säga att jag blev jäkligt förvånad :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 245
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 146
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 924
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
6 077
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka