Palettblad/Coleus

Haha, Neej det går inte! :p De måste skynda sig och bli stora!! Jag har så mycket jag vill göra med dem ju! Är så glad att det är på gång igen🤗

Jag gör likadant!! De växer ju extremt lite per dag!
Jaa!! Min ljustimer har gått sönder, annars är min strategi att inte gå in i det rummet överhuvudtaget de flesta dagarna :rofl: Out of sight out of mind typ. Då blir det lite roligare när man faktiskt ser att det har hänt något mellan gångerna också!
 
Nu har alla flyttat in i ett litet akvarium, till vintern kanske jag köpt en liten armatur att lägga ovanpå men det fungerar fint så här. Blir lite mer sprayande för att hålla det fuktigt 😊
 

Bifogade filer

  • 20210307_131536.jpg
    20210307_131536.jpg
    308,3 KB · Visningar: 56
Mina växer inte längre så det syns. De har kommit upp. Några är lite större än andra. Men det händer inget! Några av de större (men fortfarande pyttesmå!!) är lite mörkare än övriga. Jag vet inte om det är deras riktiga färg eller om de håller på att dö..
 
Mina växer inte längre så det syns. De har kommit upp. Några är lite större än andra. Men det händer inget! Några av de större (men fortfarande pyttesmå!!) är lite mörkare än övriga. Jag vet inte om det är deras riktiga färg eller om de håller på att dö..
Vissa av mina har helt stannat upp de med! Jag fattar inte varför men tänker att de kanske fokuserar mer på att sätta rötter än att växa uppåt?
 
Vissa av mina har helt stannat upp de med! Jag fattar inte varför men tänker att de kanske fokuserar mer på att sätta rötter än att växa uppåt?

Alla mina har stannade upp samtidigt känns det som. Kanske är det som du säger att de växer under ytan så att säga... jag hoppas det! Så de inte dör. Dör de då lägger jag av med palettblad! Då ska hela huset fyllas med gullranka för den växer fint är inte kinkig!
 
Jag måste göra något åt mina palettblad som i vanlig ordning skenar. Men varje gång jag klipper av typ topparna och planterar om så växer de också som ogräs och skenar iväg. Vad ska jag göra med dem?
 

Bifogade filer

  • 948DBFA1-BBC4-4C3F-B3AB-45799698D02E.jpeg
    948DBFA1-BBC4-4C3F-B3AB-45799698D02E.jpeg
    198,6 KB · Visningar: 41
Den här är över 60 cm hög...
 

Bifogade filer

  • 034F37EC-F246-417C-969B-A6FB0B49E4E8.jpeg
    034F37EC-F246-417C-969B-A6FB0B49E4E8.jpeg
    251,6 KB · Visningar: 45
På de som blivit riktigt långa och rangliga sparar jag också topparna och slänger ursprungsplantan. Annars försöker jag komma ihåg att klippa ner dem när de "vilar" vintertid och vara där och fortsätta klippa under våren. Då blir de riktigt buskiga och fina.

En del rangelexemplar KAN bli fina och buska till sig om man bara toppar dem, men då krävs det nästan att man kan se att det finns liv längs med stammarna, dvs att det finns antydan till levande små bladpar som vill ut.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 936
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp