Palettblad/Coleus

Inga av mina Henna-frön eller Bronze Are-frön har kommit upp än :(
Hoppas fortfarande, speciellt på Hennan, men jag tröstshoppade lite sålänge...:idea::o
20210305_211036.jpg
 
Fröäkta blackdragon och fairway mosaic, köpta i större butik, Nu börjar det iaf bli något av dem jämfört med de små gröna skotten. Har letat fram ett litet akvarium som jag ska göra växthus av till mina snart 51 plantor. Har en hög med NN-frö från Tradera som jag sådde i veckan, börjar dock misstänka att det är dålig grobarhet i dem då de fortfarande inte börjat växa och det tidigare bara tagit någon dag. Men ger det en vecka till iaf.
 

Bifogade filer

  • blackdragon och fairway mosaic0306.jpg
    blackdragon och fairway mosaic0306.jpg
    143,8 KB · Visningar: 24
Dilemma: jag vill ha några nya sticklingar.
Jag har fröer jag vill så och vill köpa ytterligare nåt kul att så samtidigt.
Det är dags att så diverse till trädgårdsodlingarna.

Hur sjutton ska jag få plats fram till sommaren?
 
Ok, då får jag vänta ett tag till. Mina såddes för 2 veckor sen och tittade upp för en vecka sen. Otålig!! Jag har sått en påse Giant Exhibition mix så jag är otroligt nyfiken på vilka jag fått!
Samma här! Jag vill veta vad det blir nuuuuu!!!

Springer och kollar fröisarna stup i kvarten och blir frustrerad över att de inte växer från ena timmen till den andra.. :rofl:
 
Har satt en del palettbladsfrön idag men jag är lite osäker på om det är lite kallt ännu, bor ändå i Västerbotten. Har köpt en växtgrej som blir som ett litet växthus och odlingarna står i söderfönster så det blir ju rätt varmt dagtid när solen ligger på. Dock kan det ju fortfarande bli riktigt kallt här nattetid.. Nåväl! Första gången jag försöker så förväntar mig ingenting.

Köpte faktiskt lite nya frön idag ifall de första inte tar sig. :angel:
 
Har satt en del palettbladsfrön idag men jag är lite osäker på om det är lite kallt ännu, bor ändå i Västerbotten. Har köpt en växtgrej som blir som ett litet växthus och odlingarna står i söderfönster så det blir ju rätt varmt dagtid när solen ligger på. Dock kan det ju fortfarande bli riktigt kallt här nattetid.. Nåväl! Första gången jag försöker så förväntar mig ingenting.

Köpte faktiskt lite nya frön idag ifall de första inte tar sig. :angel:

.. och har nu också budat på palettbladssticklingar från tradera. Detta eskalerade snabbt. :D
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 936
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp