Bukefalos 28 år!

Palettblad/Coleus

Vi hade plantbytar dag på jobbet i november tror jag det var och jag fick med mig en palettbladsstickling hem. Jag är hon med de svarta fingrarna som går under smeknamnet "blom-hitler" bland kompisarna så döm om min förvåning när den både överlevt och växt! :D

Men hur får man den att bli buskigare och liksom grövre? Den har bara blivit hög och gaska ranglig tycker jag.
 
IMG_20210531_001433.jpg
 
Vi hade plantbytar dag på jobbet i november tror jag det var och jag fick med mig en palettbladsstickling hem. Jag är hon med de svarta fingrarna som går under smeknamnet "blom-hitler" bland kompisarna så döm om min förvåning när den både överlevt och växt! :D

Men hur får man den att bli buskigare och liksom grövre? Den har bara blivit hög och gaska ranglig tycker jag.

Man klipper dem. Där man klipper delar de sig i två "grenar".
 
Idga har jag fått hem de nya fröerna jag beställt! Rococo mix och Black Dragon. Ska så dem senare idag. Så spännande! De ser så fina ut på de bilder jag sett!
 
Har planterat om några av mina sticklingar idag efter att de suttit på vattenrotning ett tag. Lite bleka men de tar sig snart hoppas jag :) (NN fröis som färgar ut vackert i rött, Fishnet Stockings, Jane Doe, Avatar, Summer Meadow, Dipt in Wine, blek Kameleont, Singoalla, Honey Crisp och, enligt uppgift, fröäkta Festive Dance.
MyyWLY4.jpg

Den här fröisen köpte jag med skämtnamnet "NN Poop Emoji", men jag tycker den börjar bli riktigt fin! :D
EWbg2S9.jpg

Och så kände jag mig tvungen att ta kort på min bleka Solero innan det första klippet i den.
Nb4DZT1.jpg

Min fröis jag tvekar på att klippa eller inte
Nti3m2E.jpg

Har satt en Premium Sun Watermelon och en Wizard pastel i dekorationskruka utomhus, men de var så övervattnade när de kom hem att den krukan är inte så grann att se på ännu. Försökte få bort så mycket drypande blöt jord som möjligt när jag planterade om, men bladen kupar sig uppåt ännu.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 021
Senast: Maria D
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
142
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
579
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 853
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp