Palettblad/Coleus

Jag fick hem sticklingar lite spontant förra månaden. Hade spanat lite på paletter ett tag men konstaterat att det är för lättuggat för mina kattskrällen men när det dök upp en skänkes-annons var det ett bra läge att testa.

Nu står jag här med 13 sorter+sticklingar som kan komma från rena sorter och från fröisar, hen som gav bort de visste inte vad som var vad längre. Jag får hem 5 sorter till på lördag och inväntar leverans av 6 fröpaket, idag hämtade jag hem ett vitrinskåp med belysning att ha paletter i och ehm... Jag har försökt sätta köpstopp men jag råkade visst tinga 4 sorters sticklingar till nyss. Det kan hända att det gått lite överstyr :angel: Jag har inte ens gröna fingrar, så det är tur att de överlever hittills iaf :laugh:

På bild mitt palettfönster, med lite annat så katterna inte ska komma åt att tugga. Ska ta bort gardinen och sätta upp en hylla här är det tänkt :D
Det är så det börjar! Jag fick ett par Trailing Queen för något år sedan, ett par Oxford Street och China Rose av en annan bekant för ett par månader sedan, några Gilda i början av april och nu har jag köpt ca 30-40 olika sticklingar över de senaste månaderna :angel:
 
2999A604-A26D-48E6-BE8F-6352ADC165CE.jpeg

”ah shit, jorden möglade direkt, hoppas några kommer upp i alla fall” 🥴
 
Det är så det börjar! Jag fick ett par Trailing Queen för något år sedan, ett par Oxford Street och China Rose av en annan bekant för ett par månader sedan, några Gilda i början av april och nu har jag köpt ca 30-40 olika sticklingar över de senaste månaderna :angel:
Märker det! Glömde att jag ju hämtar hem en Fantasy i helgen också... Och jag fick höra att min ledsagare har ett palettblad hemma, så jag har bett henne fixa en bild så kanske det blir en stickling där också om det är nån sort jag inte har :angel:
Ser jäkligt mycket fram emot fröerna dock! Har beställt 4 påsar av en frömix, och så ville en bekant att jag skulle plocka ut frösorter som kan passa henne från en annan säljare, som tack får jag en till mixpåse och fick välja en sort - Helmi föll det valet på. Ska bli så spännande att se vad det blir av de! :bump:
 
Jag har fått en drös palettblad och upptäckt att ju mer mörkt de har på bladen desto lättare har de att sloka i mitt söderfönster. De som slokat (utan att vara torra) har jag flyttat till en mindre ljus plats. Sen upptäckte jag att kvar i solen fanns helt gröna och den med gult i mitten. De med rosa/röda/lila färger på bladen hade jag fått flytta till skuggan.
 
Helt underbar! Nästa månad vill jag köpa en Fantasy-stickling och ett skott av Peter's Wonder. :love:
Åh, önskar att jag också kunde tänka så. Jag har ingen måttlighet och försöker just nu låta bli att åka till en butik som säljer 3 paletter för 100 kr... Har absolut inte råd nu men kan inte låta bli att tänka att jag KAN ju klippa av sticklingar att sälja för att finansiera köpet :angel:
 
Åh, önskar att jag också kunde tänka så. Jag har ingen måttlighet och försöker just nu låta bli att åka till en butik som säljer 3 paletter för 100 kr... Har absolut inte råd nu men kan inte låta bli att tänka att jag KAN ju klippa av sticklingar att sälja för att finansiera köpet :angel:
Sådär tänker jag med! Jag kommer ju bli rik på att sälja sticklingar på tradera... någon gång... :angel1:
 
Sådär tänker jag med! Jag kommer ju bli rik på att sälja sticklingar på tradera... någon gång... :angel1:
Jag har faktiskt fått tummen ur och sålt... Och lagt pengarna på ännu fler sticklingar samt frön. För högre summor än jag sålt för :angel:

Och nej, jag kunde givetvis inte låta bli. Space cake hade jag redan men det är en trött jävel som jag inte vet vad det blir av så en extra snygging skadar inte just in case :laugh:
 

Bifogade filer

  • 20210530_172422.jpg
    20210530_172422.jpg
    371,6 KB · Visningar: 28

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 015
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
509
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 975
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp