Palettblad/Coleus

Jag kan sluta när jag vill!!! 😂
20220716_154134.jpg
 
Jag slängde en hel del idag, klippte några sticklingar från sådant som inte växt så snyggt, hittade ungefär en miljard knoppar (som jag sparat) osv. Känns bra att ha rensat ut lite, och det som är kvar nu är fint! Nu ska jag bara orka plantera mycket av det som står i vatten, med rötter osv.

Jag har också hittat en att byta palettblad med lite då och då, hittills har vi skickat ett paket var till varandra, men så visade det sig att hon varit på jakt efter en Morgan Le Fay som jag har och behöver klippa, och hon hade precis rotat en stickling från Solero som jag suktat efter. Sedan undrade hon om jag inte ville ha några fler när hon ändå ska skicka, och visade bild på några helt otroliga palettblad som var helt omöjliga att tacka nej till :rofl: Som tur är vill hon ha ett flertal av mig också, så det totala antalet palettblad blir inte fler, för tillfället...

Bild på kvällens favoritstickling som kom efter min rensning. I rätt ljus blir den typ som kopparfärgad :love:
293710460_450860806589632_7380620859924866559_n.jpg
 
Så fina! Vad heter den på bild 2?
Tack!

Antar att du menar den i mitten på översta raden. Nästan säker på att det är Sandy Beaches.

Har egentligen bestämt mig för att inte försöka hålla reda på alla namn utan köpa de jag gillar oavsett om de är namnade eller fröisar och inte börja göra massa listor m m, vilket jag har en tendens att läggs tid på...
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 015
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
507
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 516
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 972
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp