Palettblad/Coleus

Med de rötterna kan du sätta den i jord :)
Ta inte för stor kruka bara för då lägger den mest energi på att rota sig istället för att växa uppåt

Man kan rota direkt i jord också! Se till att jorden är fuktig hela tiden och ta en liten kruka som @Nepenthe sa :)

Bra tips! Jag tänkte ta en stor kruka ifall det blir en stor blomma :o Det är mer tur än skicklighet när gröna saker överlever här men jag försöker bättra mig :laugh:
 
64519388-C8E5-4009-800C-681B20FC4638.jpeg


En höstig favorit 😍
 
Samlar och samlar... Hade rätt många sorters nässlor, men tyvärr har orimligt många dött för mig just i vinter (gäller iofs även andra krukäxter)... Hoppas verkligen att den sista plantan av min frösådda Chocolate Covered Cherry klarar sig fram tills i vår så jag kan driva upp nya sticklingar. Den är min lilla gunstling.
691AE6CC-3527-4138-BE01-9B2E7CBCF18B.jpeg
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 949
Senast: Maria D
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 914
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 101
Senast: Mabuse
·
Trädgård & Växter Vi har trädgård och rumsväxter och paletter på forumet, men visst måste det finnas pelargonsamlare här också?! Jag skulle absolut inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 211
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp