Pappersproblem

L

lanikita

jag har köpt en Hollänsk häst av ett salustall. Nu till problemet, vid köptillfället fick jag inga papper med hästen, de skulle komma senare sa säljaren. Har ännu inte fått några papper på hästen och börjar bli trött på detta. Har någon råkat ut för liknande dilemma och hur har ni löst det. När veterinären var här igår kollades tänder och enligt honom stämmer inte angiven ålder heller riktigt.HJÄLP!!

Sv: Pappersproblem

Har du kontaktat säljaren igen om problemet? Vad säger denna?
Hur länge sedan är det du köpte hästen?

Varifrån har du köpt hästen? PMa om du vill

Sv: Pappersproblem

Om hästen kommer från Holland så borde den vara chippad. Ta ut någon som kan läsa av chipmärkningar (jag gjorde det på en ATG klinik) och kontakta sedan det avelsförbund hästen ska vara registrerad i. Vet inte om det finns flera avelsförbund i Holland, men KWPN är väl det vanligaste. Det avelsförbundet som hästen är registrerad i borde ju kunna hjälpa dig med ålder, stam, papper osv.

Skulle vara intressant att höra vart du köpt hästen, PM:a gärna... :)

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 332
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 916
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Göra i Borlänge?
  • Bygga om altan

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31