Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tycker jag var modigt gjort, att du tog medicinen trots din rädsla/fobi för biverkningar. Hoppas medicinen hjälper dig. Jag tyckte paraflex fungerade bra när jag fick ryggskott för många år sedan. Inga biverkningar märkte jag av heller.Jag tog en halv. En timme senare tog jag den andra halvan.
Nästa gång vågar jag kanske ta en hel direkt. För en halv plus en halv märktes knappt
Gissningsvis då det inte fanns någon anledning personen skulle dö, inga bra svar i efterhand vad som orsakades personens död - men då den stod på medicinen i fråga kan det vara en biverkning av den.Men hur oförklarlig är döden om man vet att den är en biverkan? Då är väl "biverkan" förklaringen?
Jättebra ändå att du försöker! Och att du tar medicinen! OM det är så att du känner av biverkning att du blir trött eller har en skum känsla i kroppen, så vet du ju varifrån det kommer. Låt medicinen hjälpa dig att komma förbi värsta smärttopparna. Och fortsätt med dina övningar!Jag har tagit en hel idag. Skum känsla i kroppen. Men jag har fortfarande väldigt ont.
Men enligt ordination får jag ta två åt gången, max 6 st om dagen. Jag får nog öka dosen nästa gång.
Jag försöker också göra yoga, men hittills inte så mycket effekt.
Jag tror den biverkningen typ finns för att någon person dog under testperioden och det typ inte gick att utesluta att vad det nu var för läkemedel inte hade något med det att göra.
Jag skulle gissa att detta är anledningen till att det står så. Det står under ”Följande biverkningar har rapporterats efter marknadsintroduktionen av aripiprazol som tas via munnen, men deras frekvens är inte känd”Gissningsvis då det inte fanns någon anledning personen skulle dö, inga bra svar i efterhand vad som orsakades personens död - men då den stod på medicinen i fråga kan det vara en biverkning av den.
Smärtan sitter i ländryggen på höger sida. Även höfterna blir påverkade.Jättebra ändå att du försöker! Och att du tar medicinen! OM det är så att du känner av biverkning att du blir trött eller har en skum känsla i kroppen, så vet du ju varifrån det kommer. Låt medicinen hjälpa dig att komma förbi värsta smärttopparna. Och fortsätt med dina övningar!
Var i ryggen sitter smärtan? Det kanske går att få fler tips om övningar, med lite mer info...
Jag har tagit en hel idag. Skum känsla i kroppen. Men jag har fortfarande väldigt ont.
Men enligt ordination får jag ta två åt gången, max 6 st om dagen. Jag får nog öka dosen nästa gång.
Jag försöker också göra yoga, men hittills inte så mycket effekt.
Jag upplever ingen direkt effekt av Paraflex (tror jag, inget jag noterar i varje fall). Men det hjälper mig när jag medvetet slappnar av i ryggen när jag ligger ner, antingen för att sova eller med benen upp i 90 grader. Utan Paraflex kommer inte musklerna till avslappning, med så fungerar det. Tar 2 tabl till natten alltid och 2 extra vid behov.Idag tog jag en och en halv första gången. Och jag känner - ingenting. Varken biverkningar eller att det blir bättre i ryggen. Det känns som om det är sockerpiller jag fått.
Jag försöker röra på mig och då kan det lätta för stunder. Jag gör också MeiYoga. Yinyoga har jag provat, men man behöver ju någon typ av utrustning för det och jag vet inte vad jag ska ta. Jag provade att ligga på rygg med bara en matta under mig, i fjärilen. Och två skor som stöd för benen. Det var inte särskilt bekvämt.
Tomma godis- och glasslådor har jag nog. Täcket jag har är gigantiskt tjockt så det blir svårt att använda den. Och den enda filten jag har i lillstugan har tjocka kanter med fuskpäls. Jag vet inte hur jag ska vika den så den inte blir knölig.Jag upplever ingen direkt effekt av Paraflex (tror jag, inget jag noterar i varje fall). Men det hjälper mig när jag medvetet slappnar av i ryggen när jag ligger ner, antingen för att sova eller med benen upp i 90 grader. Utan Paraflex kommer inte musklerna till avslappning, med så fungerar det. Tar 2 tabl till natten alltid och 2 extra vid behov.
Har du något täcke eller filt du kan rulla ihop och ha som bolster? Och har du några tomma glass-lådor eller andra matlådor typ du kan ha som block? Eller vedträ?
Om du viker den på mitten, på längden, och sen rullar ihop den, funkar det?Tomma godis- och glasslådor har jag nog. Täcket jag har är gigantiskt tjockt så det blir svårt att använda den. Och den enda filten jag har i lillstugan har tjocka kanter med fuskpäls. Jag vet inte hur jag ska vika den så den inte blir knölig.
Den blev väldigt tjock i ena änden.Om du viker den på mitten, på längden, och sen rullar ihop den, funkar det?
Hur tar du det, bara en gång och sen inte mer den dagen? I så fall fortsätter jag rekommendera att ta under hela dagen med det rekommenderade intervallet. En enstaka dos märker inte jag heller skillnad av, däremot regelbundna doser över tidIdag tog jag en och en halv första gången. Och jag känner - ingenting. Varken biverkningar eller att det blir bättre i ryggen. Det känns som om det är sockerpiller jag fått.
Jag försöker röra på mig och då kan det lätta för stunder. Jag gör också MeiYoga. Yinyoga har jag provat, men man behöver ju någon typ av utrustning för det och jag vet inte vad jag ska ta. Jag provade att ligga på rygg med bara en matta under mig, i fjärilen. Och två skor som stöd för benen. Det var inte särskilt bekvämt.