Det är väl bra tänker jag, då blir det lite som att ligga på en lutande kudde? Men du får testa dig framDen blev väldigt tjock i ena änden.
Visa bifogad fil 188460
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl bra tänker jag, då blir det lite som att ligga på en lutande kudde? Men du får testa dig framDen blev väldigt tjock i ena änden.
Visa bifogad fil 188460
Nej, det är meningen att det ska lossa spänningar i fascia. Det funkar inte om kroppen ger ett för starkt muskelförsvar som den kan göra om det gör ont-ont, det är tänkt att det ska bli mindre och mindre obehag och mer och mer avspänning när du håller en position. Blir det tvärt om, så får du leta efter ett mindre ”extremt” läge (bolstra upp) där kroppen klarar att släppa spänning.Är det meningen att yinyoga ska göra ont?
Det ska kännas "gott-ont", inte ont-ont. Som @manda skrev, då kan man bolstra upp mer, inte gå så djupt. Hon i videon jag länkade visar lite olika positioner. Ofta känns det mer initialt och allt eftersom brukar man kunna "sjunka" ner mer i övningen.Är det meningen att yinyoga ska göra ont?
Jag vet inte hur jag ska få den högre. Och mina huvudkuddar är värdelösa. De är alltför platta och sladdriga.Det ska kännas "gott-ont", inte ont-ont. Som @manda skrev, då kan man bolstra upp mer, inte gå så djupt. Hon i videon jag länkade visar lite olika positioner. Ofta känns det mer initialt och allt eftersom brukar man kunna "sjunka" ner mer i övningen.
Tycker din filt ser toppen ut, där har du ju möjlighet att justera till mer eller lite mindre bolstring. Jag använder böcker som block, min vanliga huvudkudde som bolster.
Har du tittat på videon?Jag vet inte hur jag ska få den högre. Och mina huvudkuddar är värdelösa. De är alltför platta och sladdriga.
MediYogan känns enklare att utföra för det enda jag behöver är en stol eller pall.
Jag varvar också startpaket 3 med andra separata övningar, så som "baby pose" och "katt och ko".
Tyvärr tvivlar jag på att kunna gå tillbaka till jobbet fredag.
Ungefär halva.Har du tittat på videon?
Ok, hon visar en position där hon använder en stol att vila överkroppen mot om man inte kan komma ner mot golvet, eller om hon säger det, minns inte exakt.Ungefär halva.
Sån är jag jämnt. Jag orkar inte hålla koncentrationen. Det gäller även sånt jag själv väljer att jag vill läsa eller titta på.
Jag tog mig i kragen och kollade på hela. Sen la jag mig i sängen med hoprullad filt under mig och toarullar under knäna. När jag så småningom klev upp så gjorde det lika ont som innan.Ok, hon visar en position där hon använder en stol att vila överkroppen mot om man inte kan komma ner mot golvet, eller om hon säger det, minns inte exakt.
Jag använder oftast inte bolster alls utan försöker hitta en position jag ändå kan ligga i och där jag får stram på rätt ställe men är mest för jag är lat. Kan bli lite trycköm på andra ställen som "straff".
Yinyogans främsta poäng är tiden, att man ligger länge i positionerna då fascia är segstretchat.
Men gör det du är bekväm med, jag har aldrig hört talas om mediyoga men finns säkert motsvarande position där.