Jag med, har ofta Carashmellow (sparar på min Bianco Latte) eller Drunk Apple Pie på jobbet.Jag använder carshmellow på jobbet, mina kollegor säger att jag luktar som en godisaffär
Jag älskar den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med, har ofta Carashmellow (sparar på min Bianco Latte) eller Drunk Apple Pie på jobbet.Jag använder carshmellow på jobbet, mina kollegor säger att jag luktar som en godisaffär
Jag älskar den!
Varför inte?Sen upptäckte jag att jag nästan sprayat slut på 8 ml Carashmellow. Den är verkligen beroendeframkallande (men jag skulle inte våga ha den ute bland folk).
Jag med, har ofta Carashmellow (sparar på min Bianco Latte) eller Drunk Apple Pie på jobbet.
God, mysig doft.Vad tycker du om drunk Apple pie?
Är så sugen på att testa den![]()
Varför inte?![]()
Jo absolut - tänker mer att jag gillar Neon mycket mer än vanliga black opium så luktar den mer som originalet så hjälper det inte mig.Nja, den ska ju efterlikna, så tänkte att den även efterliknar den andra. Blir inte exakt samma doft (det får de väl inte heller).
Jag har samma trassel med träiga dofter, det blir lätt att jag luktar blyertspennaPuttar tråden. Har inte ägnat mig åt parfym på många år pga bebis, hästar, ekonomi osv, men nu är läget ett annat så tänkte försöka hitta mina nya vuxenparfymer. Som tonåring/ung 20 hade jag turkosa Ralph, DKNY gröna äpplet, Miss Dior Cherie, Lush Lust. Sen en lång period när jag mest luktade häst och tjärasalva
. Nu är jag snart 39, så vill ha något liiiiite mer moget, men ändå fräscht. Många parfymer blir hopplöst pudriga eller träiga på mig, så jag lär få leta ett tag.
Fått hem ett gäng tester från Notino och två stycken står ut som användbara:
Prada L'Infusion Rhubarb (vansinnigt god, färsk rabarber och lyxig ros)
Marc Jacobs Daisy Wild intense (banan! och sen bara fräsch lätt glad, lite tonårsparfym men väldigt trevlig)
Värst var Viktor & Rolf Spicebomb, min man kastade ut den. Tänk er rökelsebutik som attackerar lungorna.
Jag gillar Chloes DNA men det är som att jag inte hittat helt rätt, Nomade D'Egypt Nuit och Jardin gillade jag dock inte alls. För murriga för mig. Har testsprayat Rose Tangerine och Intense, har en tester på originalet på väg hem.
Den sistnämnda har jag och tänkte just rekommendera, det låter som att vi har lite samma "smak" @skiesabove så den skulle jag kika på om jag var du! Jag gillar även Gucci Bamboo, Lacoste L 12.12 Silver Rose och Tommy Hilfiger Tommy GirlJag har samma trassel med träiga dofter, det blir lätt att jag luktar blyertspennaSpontant funderar jag på om Daisy Dream skulle funka för dig om du gillar Marc Jacobs? Eller Ma Vie pour femme från Hugo Boss? Inte murrig utan fräscht blommigt med ton av kaktus
Den sistnämnda har jag och tänkte just rekommendera, det låter som att vi har lite samma "smak" @skiesabove så den skulle jag kika på om jag var du! Jag gillar även Gucci Bamboo, Lacoste L 12.12 Silver Rose och Tommy Hilfiger Tommy Girl![]()
Jag har också testat den, håller med om ”mysig och gullig”, rätt söt - men på mig går den sen ner och lämnar kvar en doft som jag vill likna vid någon form av rökelse och för tankarna mot tarotkortTommy Girl är en klassiker! Lite för mycket 00-tal för mig dock, jag hade velat hitta en nutida.
Hade på mig Daisy Wild intense igår och den är verkligen mysig och gullig, men känns lite ung på något sätt?
Det är nog apelsinblom du ska hålla dig borta ifrån. Vissa kan uppleva den som likaktigJag har ett gäng samples hemma och provade igår YSL Libre (för jag vill ha den där helhetsupplevelsen, början till slut, så jag försöker prova mig igenom klassiker), men alltså...
Den blir jättekonstig på mig! 80% är en god, komplex, lämplig blandning. 20% är typ... Liklukt? Alltså verkligen superkonstig äcklig lukt.
Jag vill varken lukta blyertspenna eller lik. Och inte tuggummibarn heller hahahah.
Nästa vecka kommer samplers på Chloe och Carolina Herrera Jasmin, får se hur det går...
Det är nog apelsinblom du ska hålla dig borta ifrån. Vissa kan uppleva den som likaktig
Själv är min favoritparfym YSL Libre Le Parfum. Den är rätt annorlunda från vanliga Libre men har absolut en del av apelsinbloms-DNAt. Men den är mycket mer djup, sensuell och kryddig med saffran, bergamott och vanilj jämfört med vanliga Libre.
Jag har ett gäng samples hemma och provade igår YSL Libre (för jag vill ha den där helhetsupplevelsen, början till slut, så jag försöker prova mig igenom klassiker), men alltså...
Den blir jättekonstig på mig! 80% är en god, komplex, lämplig blandning. 20% är typ... Liklukt? Alltså verkligen superkonstig äcklig lukt.
Jag vill varken lukta blyertspenna eller lik. Och inte tuggummibarn heller hahahah.
Nästa vecka kommer samplers på Chloe och Carolina Herrera Jasmin, får se hur det går...
Haha, jag som älskar min splitt på Libre! Hoppas inte folk tycker jag luktar lik.![]()
För övrigt, om någon vill rekommendera något åt mig att prova så är den designerparfymen jag använde mest (för lääänge sen) Miss Dior Cherie 2005. Den existerar inte längre, och jag tror inte jag vill ha en fruitchoulie ändå, men som någon sorts referens... Jag vill inte ha en retro super freshie heller (som typ Elizabeth Arden, den är god men inte det jag är ute efter).
Jag gillar ros, iris, jasmin, citrus. Den enda "gourmand" jag har gillat är Lush Sticky Dates. Jag har inget behov av att lukta kanelbulle som alla småtjejerna gör.
Och sandelträ är uteslutet.