Bukefalos 30 år!

Jag har också testat två nya parfymer, båda från Escada. Jag älskar parfym, men är ganska känslig för dofter så det är inte alla som faller mig i smaken. Tycker tyvärr ofta att alltför blommiga dofter blir för tunga och lite "tantiga" (luktar lite som farmor luktade när jag var barn) och alltför träiga blir maskulina och hade luktat jättegott på en kille men inte för mig.

Bali Paradise - fantastisk fräsch sommarparfym. Luktar fräscht och fruktigt och precis lagom. Absolut en doft som även kan funka på kontor/jobb.
Yum me, Sunny - också fräsch sommardoft. Men det är en förutsättning att man gillar kokos, för den doften är dominerande. Men tycker inte den tar över för mycket och blir solskyddsfaktor över alltihop. Även denna kan nog absolut användas på kontoret (jag håller egentligen inte isär jobb-doft och annan doft, hittar jag en som funkar använder jag den till allt).

Jag har varit sugen på att testa några Valentino Donna Born in Roma-varianter så nu har jag skickat efter två splittar (intense + purple melancholy) Egentligen är jag nyfiken på ivory också eftersom jag gillar pudriga dofter, men jag är en smula tveksam till mashmallow + mandarinkombon och det animaliska i bottnen

Jag har varit sugen på att testa några Valentino Donna Born in Roma-varianter så nu har jag skickat efter två splittar (intense + purple melancholy) Egentligen är jag nyfiken på ivory också eftersom jag gillar pudriga dofter, men jag är en smula tveksam till mashmallow + mandarinkombon och det animaliska i bottnen
Jag gillar både Yellow dream och Coral fantasy, Extradose var alldeles för söt. Tyvärr tycker jag alla DBIR har rätt kass hållbarhet dock.

Älskar yellow dream, partner har den för män så vi matchar varandra fint.

Har den bara till "fint" för dyr för mig för att slösas bort på kollegor 😆

Shoppat hos Essnce igen! Väldigt nöjd med mina hittills Sunny Soul och Berries & Cream. Beställde deras community scent Forever June och Eau De Caramel, High on Chai 8 ml samt test av Lemon Eclair. Blev nyfiken på Lemon Eclair typ direkt men då fanns den ju inte att köpa. High on Chai och ev i kombo med Eau De Caramel tror jag blir jättegod till hösten, gillade båda massor! Och Forever June bestämde jag bli sen födelsedagspresent till mig själv som är född i juni 😊

My God! Bestämde mig för att bara bläddra lite på Vinted och tappade nästan telefonen av förvåning när jag såg en flaska av min all time favorit – den sedan länge försvunna 'Dreams Unlimited' från The Body Shop, lanserad 2010 och snabbt discontinued. Ca ⅔ flaska kvar, 30 kronor. Ingen annan jag pratat med om den verkar minnas så jag började nästan tro att det var ett påhitt. Har aldrig tryckt 'köp nu' så snabbt, den laddades upp för en timme sedan. 😍 Score!

1000105702.webp

Och imorgon förväntas Lush Vanillary komma i brevlådan. 🥰

DBIR Intense var trevlig. Inget som stack ut, men trevlig. Purple Melancholy var en besvikelse dock, höll dåligt på mig

Köpte hem splittar på bl.a Esscnse Forever June och Sunny soul. Älskar Forever June! Tycker Esscnse parfymer håller ganska kort, åtminstone på mig. Men jag antar att det är "priset man får betala" för en så billig parfym. Funderar på att köpa Forever June på stor flaska dock, så god!

Vilken bra tråd!! Jag åkte tåg långt igår, och luften var kvalmig av svett och cigarrettandedräkt och spritandedräkt och allt möjligt obehagligt ... och så gick en ung tjej förbi och lämnade efter sig ett moln av himmelsk, fräsch, lätt doft. Det var ljuvligt! Tyvärr dröjde sig doften inte kvar jättelänge men jag insåg där och då att jag behöver en parfym själv, att gömma näsan i när omgivningen stinker (ursäkta...). Och i övrigt också.

Men jag behöver kunna testa den först och få den godkänd här hemma - mannen är JÄTTEkänslig för lukter/dofter och jag vill ändå inte gå runt och dofta av nåt som han mår illa av. Även om jag älskar den. Vissa parfymer tycker han luktar askkopp (!) och det är ju inte så lyckat. (Även dofter i tvätt/sköljmedel går också bort.)

Så, tack för alla tips här säger jag :heart

Beställde några samples från notino, bl.a. maison margiela "up at dawn" och Armanis "my way-sunny vanilla"

Var förväntansfull över up at dawn, då den ska dofta bl.a. ros och jag har en rosperiod nu.
Blev ganska besviken. Tyckte den doftade ganska så platt, inte något speciellt djup. Ros doftade den väl, men jag hade hoppats att den skulle doft mer gammaldags engelsk ros. Sedan kom det en aning... jordig doft? Antar att det var det "mossiga" i det, men på mig så doftade det mögel :cautious:
Sedan tyckte jag att den avtog väldigt snabbt, vilket inte heller känns så lyckat då det är en ganska så dyr parfym

Armanis my way-sunny vanilla var trevlig. Doftade somrigt och ungdomligt. Inte speciellt spännande kanske men en bra sommardoft. Avtog kanske lite väl fort den också tyckte jag, men hade ändå en tyngre bas som stannade kvar längre än up at dawn.

Testat Black Opium Over Red. Jättetrevlig och enkel, men man känner definitivt igen DNA:t från folk man gått förbi på stan haha.

Bra körsbärsdoft, basic vanilj drydown.

Min favorit just nu är Gucci Bloom Ambrosia D'Oro, den är jättefin på mig. Hade gärna haft ännu mer stund i den krämiga drydownen, funderar på vad jag ska prova härnäst. Krämig/mjölkig musk antar jag att det är, men jag vill absolut inte ha det kombinerat med tvåliga aldehyder som i Narciso Pure Musc Blanc...

Då ska jag testa den, tack för tipset! Blev lite rädd efter att ha provat Blanc, kändes som att nån körde upp en Dove tvål i näsan 😂
Mm, jag har aldrig skyndat mig hem så snabbt och skrubbat handlederna så hårt som när expediten på Åhlens sprutade den på mig när jag egentligen var ute efter att köpa Pure Musc. Tyckte det verkligen stank tvättmedel.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka