Bukefalos 30 år!

Söker tips!
Jag gillar Burberry Goddess, YSL Libre intense och Clean Skin. Inga andra :arghh:.

Jag skulle vilja hitta nån fräschare, liksom "nyduschad". Men, nej absolut inte andra av Cleans varianter. Nån som gillar de ovan som hittat nåt lite annorlunda som ni också gillar?

Jag avskyr att sniffa på parfymer i butik. Försökte idag men luktade på några som luktade dött djur och den lukten vägrar försvinna från min näsa nu.

Tycker det finns många klassiker från Diptyque som klassar in här! T ex Orpheon och Do Son :)

Den här blev det! 💕 Dottern älskar den och berättar att folk ideligen frågar henne vilken doft det är hon har på sig! Hon hittade den själv genom att fråga en arbetskamrat om dennes doft. Den är jättefin!! Jag tar väldigt lite; brukar spraya en lätt puff ut i luften och sen gå genom den! 😊

Visa bifogad fil 188697
Åh, det här inlägget påminde mig om en av mina tidigare favoriter, classique av JPG, så jag var tvungen att gräva fram den ur mina gömmor :love:
Är överlag svag för JPGs parfymer och har en sample av den vanliga "la belle". Tycker det brukar vara mycket doft för pengen i hans parfymer.
Saknar hans "fragile", synd att den inte finns mera :sorry:

Jag är imponerad över hur bra Essnce håller på mig.
Tog på Forever june vid 08 och över 12 timmar senare doften fortfarande kvar 😍
Älskar den, söt, fruktig och blommig, ingen pudrig tantdoft alls 😁
Den här kommer jag faktiskt testa, lät precis som min smak. Är också livrädd för när det blir för tantigt.

Jag är imponerad över hur bra Essnce håller på mig.
Tog på Forever june vid 08 och över 12 timmar senare doften fortfarande kvar 😍
Älskar den, söt, fruktig och blommig, ingen pudrig tantdoft alls 😁

Håller med om hållbarheten, men på mig/för mig är den en riktig diss. För söt, jättejättesöt, luktar definitivt hallongrotta, men inte alls vad jag är ute efter i en parfym...

Jag skulle vilja hitta en parfym som jag inte är säker på om den tillverkas mera eller inte, Dior dune.
Jag tror att min mamma hade den förut, så det är främst av nostalgiskäl jag skulle vilja hitta den :)

Jag skulle vilja hitta en parfym som jag inte är säker på om den tillverkas mera eller inte, Dior dune.
Jag tror att min mamma hade den förut, så det är främst av nostalgiskäl jag skulle vilja hitta den :)
Fråga i splittgruppen på Facebook, säkert någon som har den

Nu har jag beställt fler prover från Essnce (sommar + nyheter), började sortera mina 38 prover jag inte testat klart än. :crazy:

Givetvis tog jag också på mig en riktigt ljuvlig parfym igår och minns inte vilken det var. :banghead: Så från och med nu ska jag vara supertydlig med testande! Idag blir det I Am Vanilla. Återkommer om ett par månader? :angel:

Den finns fortfarande att köpa har jag sett :) Finns på Notino :)

Den finns fortfarande att köpa har jag sett :) Finns på Notino :)
Undrar om jag var dålig på att söka, eller om den inte finns på den finska notinosidan (vilket vore konstigt, det kommer väl allt från ett centrallager) men jag hittade den inte där.
Men ska prova på nytt :)
Optimala hade varit om den fanns där som sample, för jag vill inte spendera mycket pengar på full storlek av en doft jag bara har vaga minnen av :D

Har använt forever june en del senaste veckan och varje gång jag varit iväg har jag fått kommentarer om hur otroligt gott jag luktar.
Så den är verkligen en fullträff för mig! Luktar gott och gör andra glada, kan inte bli så mycket bättre 🥰👌

Den doftar verkligen ljuvligt! Har inte provat på mig själv än, så hoppas inget stökar till det.

Har använt forever june en del senaste veckan och varje gång jag varit iväg har jag fått kommentarer om hur otroligt gott jag luktar.
Så den är verkligen en fullträff för mig! Luktar gott och gör andra glada, kan inte bli så mycket bättre 🥰👌
Jag köpte faktiskt både denna och Carashmellow efter att du skrivit om dem här i tråden och du har helt rätt, de är ljuvliga. Så tack!

Första gången råkade jag nog spruta på mig för mycket men sen blev det perfekt. Och hållbarheten är to die for, det håller efter ett dygn.

Jag köpte faktiskt både denna och Carashmellow efter att du skrivit om dem här i tråden och du har helt rätt, de är ljuvliga. Så tack!

Första gången råkade jag nog spruta på mig för mycket men sen blev det perfekt. Och hållbarheten är to die for, det håller efter ett dygn.

Ja, de är rätt intensiva så man får vara lite försiktig 😅
Men hållbarheten är verkligen toppen!
Kul att du gillar dem också, får alltid mycket uppskattning även för carashmellow.

Har hittat en ny favorit: YSL Black Opium Le Parfum

Inte vad jag tänkte för den är precis vad jag brukar gilla och jag ville ha nåt annorlunda. Men älskar den. Vanliga Black Opium klarar jag inte av.

Fick även några andra splittar:
Black Opium Over Red - gillar den verkligen, men inte på min hud. Där blir den ganska tråkig.

Armani Sì Passione Red Bloom - älskar denna förutom rosen :arghh:.

Mugler Alien - gillar den men tror att jag alltid skulle välja Burberry Goddess framför den 🤔

Och några jag inte gillade.

I butik sniffade jag även på Alien Pulp, tror jag måste beställa en split för den kanske kan vara nåt? Även Libre Berry Crush är jag nyfiken på men har inte ens sniffat.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka