Parkering i Malmö City?

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
Om ett par veckor ska en kompis och jag stanna i Malmö några nätter och jag undrar var det är billigast och bäst att parkera?
Vi ska bo på Temperence hotell där jag bott flera gånger, men aldrig med bil.
Det gör inget om vi får gå en liten bit.

Om ett par veckor ska en kompis och jag stanna i Malmö några nätter och jag undrar var det är billigast och bäst att parkera?
Ligger ett parkeringshus precis bakom (Lilla Torg) som är smidigt, men priserna har gått upp uppenbarligen, 24 h - 320 kr.

Edit: till och med billigare att parkera i hotellets egna garage som kostar 300 kr per dygn...

Senast ändrad:

När jag är i krokarna parkerar jag oftast på Kung Oscars väg, i närheten av Stadsbiblioteket. Taxorna i Malmö höjdes rejält för något år sedan så numera är det ganska dyrt att stå på de flesta ställen. Ett annat tips är Ribersborg t ex Killian Zollsgatan, Skvadronsgatan, Tessins väg.

Ligger ett parkeringshus precis bakom (Lilla Torg) som är smidigt, men priserna har gått upp uppenbarligen, 24 h - 320 kr.

Edit: till och med billigare att parkera i hotellets egna garage som kostar 300 kr per dygn...
Jag tyckte det stod 280 när jag kollade.

Som sagt är taxorna rejält höjda, Anna och Bagers plats är nog de P-hus som är närmst och kostar 250kr/dygn. Apcoa på Centralen 220kr/dygn.

P-huset Ripan, inne på Lugnet kostar 220 kr/dygn. Det har lite snåla öppet-tider, men kanske värt att kolla upp om man ändå har P-huset Anna som alternativ. Annas pris om 250 kr/dygn skulle jag säga är ett bra pris i Malmö innerstad, så det hade jag absolut tagit framför att jaga gatuparkering. För gatuparkering gäller dessutom att bilen ska flyttas efter högst 24 timmar på vardagar.

Gatuparkering är inte intressant utan det är p-hus som gäller.

Tanken med frågan var om det fanns något som var billigare än hotellets egen parkering.

Gatuparkering är inte intressant utan det är p-hus som gäller.

Tanken med frågan var om det fanns något som var billigare än hotellets egen parkering.
Både Anna och Ripan ligger på fem minuters gångavstånd från hotellet. Det som jag tänker kan vara hotellets fördel är kanske att det är säkrare. Det står att Anna är kameraövervakat, vilket jag gissar är en följd av tidigare problem med inbrott.

Liknande trådar

• Vad är era bästa köp på Gekås?
  • Gotland i sommar vad har ni för tips?
  • Väldigt intensiv katt
  • Göra i Borlänge?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn