Parningar - hur många?

F

Fjunet

Hur många gånger är det normalt att nymfkakaduor parar sig? Är en gång dagligen normalt? Jag börjar ana att mina är nymf-omaner :crazy: :D
 
Det var våra också! Pippade dagarna i ända, vewt inte vad som anses normalt för dem, men våra höll på jämt!
Gav bort dem till slut då de ständigt satt och skrek så det skar i öronen!

/TIGERHEART
 
Då vet jag vad jag har att se fram emot (dagliga pippningar). Skrikeri beror på något annat.
 
Ja, vår hane var en pitbull i fågelförpackning oc´h trodde att han ägde hela lägenheten! Så fort någon gick in i vardagsrummet där buren stod satyte han igång ett obeskrivligt oväsen. Speciellt när honan ruvade ägg eller hade ungar var han värre än en huggorm och flög på händerna omedelbart om jag skyulle fixa något i buren, tex fylla på mat, så det var handskar på som gällde! Sådana elakingar orkade vi bara inte med, så de fick fortsätta som avelsfåglar hos en ny ägare. Men det var rysligt intressant att se dem föda upp sina ungar!
Vad gäller ljudnivån så hade de dock ett helt annat, lågmält ljud för sig när de utövade sina sexakter och ljudet avslöjade dem varenda gång! Ha ha!

Nu har vi bara vårt undulatpar kvar, men de går inte i avel utan tjänstgör bara som urgoa sällskapsfåglar. Speciellt honan är väldigt tam och tillgiven, orädd och nyfiken och gör ALLT för att få uppmärksamhet.Hennes specialitet är att locka fram någon lättlurad typ till buren, som hon sedan kan hugga i näsan! :rofl: Hon är en äkta bitchig undulattjej! Hannen är däremot lika tuff som Nalle Puhs Nasse! :angel:

/TIGERHEART
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
542
Senast: Elvasaga
·
Övr. Katt Jag har en surefeed till min ena katt och idag tog batterierna slut. De har bara hållit sedan 16 august, d.v.s. knappt 3 månader...
Svar
10
· Visningar
684
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 199
Senast: AraSlei
·
Övr. Barn Jag fick frågan idag om man behöver föräldramedgivande när man som ensam förälder reser med barn. Jag har bara hört talas om det vid ett...
Svar
19
· Visningar
2 806
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp