Påse under magen?????

Ickapeltz

Trådstartare
Min lilla 7-månaders kise har under de senaste veckorna bildat en liten "skinnpåse" precis mellan bakbenen..Det ser kontigt ut när hon går eftersom den svänger. När man känner på den så känns det som skinn men om man känner lite längre in så känns det som en vävnad där inne....Det kan väl inte vara en tumör som ter sig så :(
Någon som vet något?

Sv: Påse under magen?????

Det låter som en helt vanlig "skinnpåse" som många katter har under magen. Vissa kallar det kastrathäng för många hankastrater får det, men min (fertila) hona har det också.

/Erica

Kan det vara ett bråck kanske? (med tanke på att det känns som att det är vävnad i "påsen" menar jag..)

Jag tänkte ta och konsultera en veterinär iaf. Bara för att vara på den säkra sidan !

Cheeserica skrev:
Det låter som en helt vanlig "skinnpåse" som många katter har under magen. Vissa kallar det kastrathäng för många hankastrater får det, men min (fertila) hona har det också.

/Erica

Om det är bara en vanlig skinnpåse, kan man bli av med den eller hänger den med? Det är ju inte så vackert på min annars så vackra katt..

Liknande trådar

Övr. Katt Min gamla katta (17+) har börjat tycka att det är jobbigt med torrfoder och efter att ha provat oss fram lite har jag konstaterat att... 2
Svar
22
· Visningar
1 042
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
14
· Visningar
457
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka