En flaska skum påskmust är början och slutet på min påsk, njuta av en icke-zoomande katt och försöka leka henne trött dvs, som vanligt. Njuter faktiskt lite av covid karantänen eftersom det innebär (jag vet inte snällt) att jag inte behöver åka till någon släkting och fira påsk. Bestämt mig för att försöka slopa påskgodis i år (ok det finns sorbet och tre kexchoklad hemma). Det enda jag sörjer lite är att jag inte kan köpa god sill på ICA och inte bara abbas burksill så då får det vara. Annars städa och skriva färdigt saker som borde varit klara för en månad sedan.
 
Det blir solo hemmavid. Jag ska göra ordentligt hål i vingarderoben tänkte jag :D

Har vågat mig in till bolaget och shoppat rosé (bland annat...) så vi kan skåla på godkänd social distans. :D Här ska det för övrigt bli SÅ JÄVLA MYCKET utegrejande (ffa trädgård) och ridning - men också vara social på lagom distans.

Störningsmomentet är mest att var fan är min konstrunda. :rage: Vilket annars är en årlig tradition som jag gillar väldigt mycket. Men jag kan skåla i vinglasen som jag köpt på en tidigare konstrunda, och titta på glaskonsten i trädgården som också kommer därifrån, så känns det nog bra igen.
 
Fick påskägg av sambon idag men har inte hunnit köpa något till honom än. Någon som har någon idé om vad jag kan ge honom? Bara godis känns tråkigt

Ett personligt presentkort kanske? T.ex. picknick där du fixar allt och han får utnyttja vid valfritt tillfälle? Med rimlig tid för dig att förbereda då såklart. Eller något annat som ni båda gillar att göra om just picknick inte är eran grej.
 
Jag firar inte påsk, så det är mest bara en långhelg för mig. Men jag ska troligast äta påskmat med särbon och hans föräldrar på lördag, och umgås eftersom det är mysigt och trevligt (att äta "påskbord" och godis är väl så långt mitt eventuella påskfirande sträcker sig, överlag). Och så planerar jag och särbon att åka och köpa takeaway från Pinchos på söndag - dagen mittemellan våra båda födelsedagar - för att fira oss själva! :laugh:
 
Har vågat mig in till bolaget och shoppat rosé (bland annat...) så vi kan skåla på godkänd social distans. :D Här ska det för övrigt bli SÅ JÄVLA MYCKET utegrejande (ffa trädgård) och ridning - men också vara social på lagom distans.

Störningsmomentet är mest att var fan är min konstrunda. :rage: Vilket annars är en årlig tradition som jag gillar väldigt mycket. Men jag kan skåla i vinglasen som jag köpt på en tidigare konstrunda, och titta på glaskonsten i trädgården som också kommer därifrån, så känns det nog bra igen.

Ja... den här mikroorganismen som far omkring suger verkligen. Jag och särbon längtar ju efter att våldgäs... BESÖKA dig :heart :D
 
Ingen från min familj kommer denna helgen eftersom jag har jouren och familjen bor 25mil bort. Nästa helg kommer mor och brorsbarnen.

Däremot bor min vovve här så vi får lyxa till det på påsk och sen blir det nog en promenad med en kompis och hans hund ☺️
 
317912A9-84CB-4464-873A-A4FA51B861C8.jpeg

:angel: :up:
 
Här blir de långa promenader ( hoppas på bra väder ), stallet antar jag och sen plugga inget påsklov här inte! Har tenta nästa vecka.
Annars tänkte vi ta med oss vår grill ut till favoritplatsen vid sjön och grilla om de inte är för torrt där vi får se. Något måste man ju försöka göra även i dessa tider utan att bli knäpp.
 
C995807C-26DE-4784-8DD4-0DD0CCC38B36.png



Glad Påsk till alla Bukisar därute!

Långfredagen verkar bli solig här så jag ska luncha med skröpliga släktingar - distanserat.😎 Kanske går det att sitta ute. 🌞

Helgen får bli stillsam, i coronas skugga.
 
För mig är påsken (inte den kristna, jag firar att våren äntligen är här) den viktigaste högtiden på året. Vanligtvis är barn och bonusbarn med respektive och barn här men i år jobbar sambon borta (kommer hem på söndag eller måndag), barnen håller sig borta då jag är i riskgrupp(er) och jag är sämre än på länge så någon påskmat blir det nog inte. På sin höjd en fryst lasagne.

Hoppas istället kunna komma ikapp lite efter den senaste tidens nederlag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 869
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp