Påsken blir nog inte så mycket av i år. Har varit isolerad pga sjuk i över 3 veckor. Fick igår äntligen bryta isoleringen och jobba, för att nu ha långledigt över påsken. Påsken kommer nog fortsätta relativt ensamt då delar av min familj som jag annars skulle ha träffat blivit sjuka senaste veckan. Så tänkte fylla helgen med promenader och trädgårdsarbete typ så jag hoppas på fint väder.
 
Påskens första middag:
92632030_124356782524544_6764941052499097285_n.jpg

Vansinnigt gott men så tomt utan en kisse som tiggde räkor :cry:
 
Jag får snart en matleverans av ragget. Sen blir det buke, Facebook och netflix.

Men jag vågar knappt säga det, men jag har bara hostat till vid 3 tillfällen idag så nu måste väl ändå detta fanskap vara på väg att ta slut. 3 fucking veckor i karantän
 
Exet/pappan har hyrt en grävmaskin så han kommer gräva och jag hänga med barnet. Varje dag kommer han:
1. säga att vi ska äta lunch lokalt - det kommer inte hända.
2. säga att han är så trött när han kommer in att han inte orkar göra någonting annat än ligga i sin säng med en grogg och titta på film.

Så jag får får städa ur min bil och montera in extrastolen och dra och köpa mat på lokal med barnet (verksamhet som drivs av en mamma på förskolan).
 
Åt en fantastisk middag med sambo, mamma, bror och flickvän igår. Långfredagen inleddes med världens huvudvärk och även om den avtagit lite så har jag fortfarande ont.
Blev dock en 7 km-runda i ett naturreservat med sambons pappa och partner som planerat. Det var härligt med fika i solen uppe på ett berg efter halva vägen.

Ikväll blir det plock till middag, och evtl vin. Ibland är det det enda botemedlet till min huvudvärk.
Imorgon ska vi renovera vår tv-möbel och spela tv-spel på kvällen.
Söndag blir det en liten påskbrunch hemma hos mamma och efterföljande vandring i natureservat, med samma personer som jag träffade igår dvs familjen.
Måndag står öppen.
 
Ledig påsk med 4 hela dagar 😳 som ska ägnas åt att arbeta på artikelgranskning, käka lite påsgodis i stället för löst dito...
Jobbet ringde och informerade snällt om smittspårning, vilket jag redan visste, så det ändrar inte så mycketi planeringen.
 
Plan 1 var kryssning till Riga - inställt.
Plan 2 var bila ner till svärmor i Halmstad och fira hennes 60 års dag - inställt.

Vanliga fall brukar vi bara käka ngt och jag och dottern beukar gå på bio - går inte.

Så vi är hemma och grillar bara vi 3 :)
Jobbat massor så skönt faktiskt!
 
Hur blir påsken därute i Buke-land under coronatiderna? Middag med familj? Skype-middag med skröpliga släktingar? Långhelg med netflix och chips?

Sitter och jobbar av det sista innan jag tänker vara ledig och stänger jobbdatorn för några dagar.


Johan Glans - för inspiration :rofl:


Jag har 48 h jobb framför mig nu under helgen, så jag hinner inte med så mycket mer.:p
 
Jag jobbar hela helgen så det blir inte många knop gjorda med annat. Ska försöka få igång Connemara-märren, så jag kan sälja henne. Men det där med tummen ur är svårt. Men nu har jag inga ursäkter längre. Måste komma igång med henne.
 
Här är planerna inställda, vi skulle traditionsenligt ha firat påsk i mormors sommarstuga. Men det ställdes snabbt in då mormor är riskgrupp (86 år och dålig hälsa flera gånger om).

Istället inleddes påsken igår med nackspärr och migränanfall för mig, sen blev bebis 5 månader förkyld. Inte mycket sömn i natt pga det och idag har hittills bara varit kaos. Glad påsk! 😂
 
Ska äta tacosrester idag.
Är så jäkla sugen på pizza men inte på att gå 4 km tor bara för pizza.
Ska gå till Bibblan senare i veckan så tar det då
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 110
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 319
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 065
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp