Påskmiddag del tre:
92509674_227858308294945_746115670561390674_n.jpg

Grillad kycklingfilé med ett nytt rubexperiment som blev ytterst lyckat och ett såsexperiment som också fungerade: Turkisk youghurt, fetaost, soltorkade tomater, svarta oliver och ramslök :d Årets första rosé till, den där är perfekt till lite kraftigare mat.

Edit: Orkar ingen efterrätt ikväll heller :laugh:
 
Exet/pappan har hyrt en grävmaskin så han kommer gräva och jag hänga med barnet. Varje dag kommer han:
1. säga att vi ska äta lunch lokalt - det kommer inte hända.
2. säga att han är så trött när han kommer in att han inte orkar göra någonting annat än ligga i sin säng med en grogg och titta på film.

Så jag får får städa ur min bil och montera in extrastolen och dra och köpa mat på lokal med barnet (verksamhet som drivs av en mamma på förskolan).

Än så länge har jag haft rätt 2/2 dagar 🙄

Well well, det blir mycket gjort i trädgården iaf även om det idag blev lite annat än vad som var tänkt från början :p
 
Jag hade tänkt hoppa över det här med påskmat helt, men igår började avkommorna fråga vad vi skulle äta till påsklunch idag. "Uhm... vi bestämmer det tillsammans och handlar ihop!" Så vi har ätit sill, lax, nånslags korv som liknade prinskorv eftersom prinskorven var slut, hemgjorda köttbullar och brunsås. Jodå, jag har ett barn som älskar brunsås, så det ingår numera alltid på påsk/jul/midsommar!
 
Exakt vad är det som blir gjort? :)

Har grävt bort en massa buskar som skulle bort och grävt ur ett igensatt dike, lagt ner rör och sedan täckt igen. Grävt ur en gammal permanentbädd, jämnat av mark mellan jordkällare och hönshus <- tog hela dagen idag

Kvar är att gräva och förbereda för växthus (typ 7*4m), gräva ner lite leksaker från lekplats så att de är säkra att använda (gungleksaker på fjäder) och förbereda mark för att odla potatis, morötter och ärter.

Jag tror han har jämnat av mark runt husvagnen som ska agera gästhus med altan också.
 
Har grävt bort en massa buskar som skulle bort och grävt ur ett igensatt dike, lagt ner rör och sedan täckt igen. Grävt ur en gammal permanentbädd, jämnat av mark mellan jordkällare och hönshus <- tog hela dagen idag

Kvar är att gräva och förbereda för växthus (typ 7*4m), gräva ner lite leksaker från lekplats så att de är säkra att använda (gungleksaker på fjäder) och förbereda mark för att odla potatis, morötter och ärter.

Jag tror han har jämnat av mark runt husvagnen som ska agera gästhus med altan också.
Jag trodde ni skulle sälja?
 
Jag jobbar hela helgen. Det känns bra nu när jag inte kan åka till fjällen, vilket var planen. Men jag tackar inte nej till storhelgstillägget nu när jag behöver köpa en massa i separationen.
 
Vi rensa avlopp under huset idag. Fick ordning på det. Puh!
Sedan middag hos släkt ( som vi får träffa ).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni stress? Klarar ni av stress? Jag märker att jag inte längre kan hantera stress. Det går överstyr. Blir arg, pulsen går...
Svar
16
· Visningar
1 420
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp