Bukefalos 28 år!

Pass på lokal tävling?

Thera

Trådstartare
Jag har sökt, men hittar inget riktigt svar..

Kort sagt, behöver man hästpass på en lokal tävling? Hästens pass är borta, har ansökt om nytt, men det är tveksamt om det hinner komma till det är tänkt att hon ska starta lokalt.

Hon är nyligen vaccinerad, det finns på separat intyg, om det har nån betydelse..

Tack på förhand!
 
Sv: Pass på lokal tävling?

Jag har nog inte visat passet (förutom när jag har vaccinationen i passet) på tävling mer än någon enstaka gång, undantaget rastävling, dvs på lokal tävling, men därmed inte sagt att att man inte behöver passet, eftersom passet alltid ska finnas med hästen och/eller kunna uppvisas inom tre timmar (eller vad det nu är), men det är det ju inte tävlingsarrangören som bestämmer. Enklast är att ringa till tävlingsarrangören o fråga, så slipper du anmäla och åka dit för att sen kunna bli nekad start på plats.
 
Sv: Pass på lokal tävling?

Läs i proppen/ryttarmeddelandet, det brukar stå att passet ska kunna visas "på begäran" eller "på anmodan". Om det står så behöver du inte visa det om ingen kommer ut och frågar dig, vilket ju inte är så troligt om du inte går till sekretariatet alls.

På våra tävlingar brukar vi kolla de som ändå kommer in och frågar om de behöver visa passet.

Egentligen måste du väl ha passet, men jag tror som sagt inte att de kollar. :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 264
Senast: Skjøldur
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 570
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp