Passar denna?

tinituss

Trådstartare
Har testat en thorowgood allround sadel för låg manke med det vidaste järnet i, med både de tunnare och tjockare fish iläggen, och undrar nu hur sadeln ser ut att ligga..
Sadeln glider fram något men knappt märkbart, den gled mer med dom tunnare iläggen..

Annars känns sadeln bra och avtrycken ser jämna ut.

sadeln längst ner på sidan, och även nästa sida.

http://www.pixbox.se/alb_show_id552860_page1.html

Sv: Passar denna?

På bilderna där du har de smala fishinläggen i (utan schabrak) ser den ut att ligga för långt fram.
På bilderna där du har de tjocka iläggen i ser det mkt bättre ut och där har du också sadlat längre bak. Ser ut att ligga bra i balans.

Glappar sadeln?
Vad tycker hästen om den?

Sv: Passar denna?

Sadeln glappar inte, och hästen känns nöjd..
Upplevde det lite som att den gled fram med de tunnare iläggen, men bara lite..

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 063
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 082
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 327
Senast: Lavinia
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 451
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka