Passform Bucas Freedom Turnout?

Sea

Trådstartare
Hej!

Jag funderar på att skaffa ett Bucas Freedom Turnout Light nu till hösten. Jag har dock hört att det är smalt.. Någon som har ett Freedom och ville ge en liten recention?

Min häst är kort i kroppen men bred över bogarna så jag är lite orolig för bogskav. Hästen är en PRE på ca 157 i mkh.

Sen funderar jag även på storleken. På de flesta täcken skulle han kunna ha 135 på längden, men då blir det alldeles för smalt i bogen så jag brukar köpa 145. Dock kan 145 bli för lång bak o på sidorna och ibland ändå för smalt i bogarna.

Sv: Passform Bucas Freedom Turnout?

Jag har såna täcken till min häst. De är absolut de bästa täcken jag haft till henne, sitter som en smäck och skaver inte. :-) Men ja, det kanske inte får plats så väldigt mycket bog där. Min häst kan inte ha t.ex Hööks showmaster-täcken, för dom är för stora i bogen för henne.

Jag kör på 135cm på mina Bucas, som på alla andra täcken.

Såhär ser hon ut i Freedom Turnout Extra: http://minfux.blogg.se/2011/august/shopping.html
Regntäcket (light) sitter lika bra.

Jag har ett Freedom turnout till mitt stora halvblod och det sitter som skit. Han är ganska kraftigt bygd så täcket blir för trångt i bogen och alldeles för kort på sidorna, skulle behöva vara mycket djupare för att räcka till :crazy:

Kvalitén kan jag dock inte klaga på. Det värmer kalasbra (300g) och tål rätt mycket stryk :)

har du en maffigare modell skulle jag satsa på ett Amigo istället.

Hade freedom till min lilla trakhener speta o det satt jättebra.

Har ett bucas freedom på min speta till 7 åring,sitter super! På min kralligare gamling sitter det skit så han har hw amigo istället som sitter super.

Jeg har Bucas Freedom turnout 200 gram og turnout rain til mine. Kjempegode dekken som sitter kjempebra. Kan trygt anbefales!

Jag har Bucas Freedom Light och 200g i stl 145 till mitt lusitanosto på ca 156 cm, och det sitter perfekt, både i längd och bredd.

Här är en bild på henne framifrån. Den är från förra sommaren så hon har kanske breddat sig lite (5 år nu), men hon hade samma täcke då som nu och det sitter lika bra.

31085924.jpg

Hittade en till från förra hösten
31727897.jpg

Min häst är relativt grovt byggd och ligger lite emellan 145 & 155, så köper alltid 155 på täcken för att det ska sitta bra i bogen. Mitt Bucas Freedom sitter helt okej, skulle kunna vara lite rymligare men hon har inte fått något skav av det.

Köpte ett sådant till min haflinger korsning och nej det gick inte. Det var jättetrångt i bogen och när hon tog ner huvudet kanade täcket upp 2 dm i bak :( Hon har 125 i täcken och köpte 125 även på Bucas täcket... Kompisen fick det till sin lilla c-ponny jättesmäcker Welsh som i vanliga fall har 115 på täcke :D

Tack för alla svar!

Då tror jag absolut att jag måste ha ett 145 för att det inte ska bli för smalt, hoppas att det inte blir för långt där bak bara!
Om jag inte ska kika på ett Amigo istället då.. :)

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 826
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 801
Senast: Liten
·
Utrustning Jag är i stort behov av ett nytt täcke till min arabtjej. Jag köpte ett HW Amigo 200g förrförra vintern och det passar henne...
Svar
18
· Visningar
3 596
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31