Passträning

Sv: Passträning

Ja pass kan ha en viss rensande effekt på tölten, men jag tror att grundförutsättningen för det är att hästen har en ok grundtakt. Finns det däremot kraftigare taktproblem, bör man nog träna tölten klart först samt att även se till så att grundgångarterna sitter på plats innan passträninge tar vid.

Hålle rmed Flippan.. Stämmer helt in på min häst som ja rider också! Så pass kan nog vara både postivit och begativt för olika hästar..

keilir skrev:
Hålle rmed Flippan.. Stämmer helt in på min häst som ja rider också! Så pass kan nog vara både postivit och begativt för olika hästar..

ja jag är så rädd att jag ska förstöra hennes mysiga tölt :eek: hellre ha kvar den än passen!

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 443
Senast: Badger
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Emuliiaa
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 338
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur