Patellaupphakning - operation hemma?

Hej jag har en stor unghäst härhemma som hakar mkt. Läste ditt intressanta inlägg och undrar hur det gick sedan? Om problemen upphörde osv. Mycket tacksam för svar.
Jag har också en häst som är opererad för patellaupphakning (dock på klinik). Enkel operation och alla låsningar försvann direkt. I mitt fall fick min häst dock jobba en del med rehab månaderna efter då upphakningen (väldigt kraftiga upphakningen) hade gjort att hon blivit helt felmusklad och inte visste hur man skulle röra sig normalt.
 
Jag har också en häst som är opererad för patellaupphakning (dock på klinik). Enkel operation och alla låsningar försvann direkt. I mitt fall fick min häst dock jobba en del med rehab månaderna efter då upphakningen (väldigt kraftiga upphakningen) hade gjort att hon blivit helt felmusklad och inte visste hur man skulle röra sig normalt.
Jag har också en häst som är opererad för patellaupphakning (dock på klinik). Enkel operation och alla låsningar försvann direkt. I mitt fall fick min häst dock jobba en del med rehab månaderna efter då upphakningen (väldigt kraftiga upphakningen) hade gjort att hon blivit helt felmusklad och inte visste hur man skulle röra sig normalt.
Jag har också en häst som är opererad för patellaupphakning (dock på klinik). Enkel operation och alla låsningar försvann direkt. I mitt fall fick min häst dock jobba en del med rehab månaderna efter då upphakningen (väldigt kraftiga upphakningen) hade gjort att hon blivit helt felmusklad och inte visste hur man skulle röra sig normalt.
Jag har också en häst som är opererad för patellaupphakning (dock på klinik). Enkel operation och alla låsningar försvann direkt. I mitt fall fick min häst dock jobba en del med rehab månaderna efter då upphakningen (väldigt kraftiga upphakningen) hade gjort att hon blivit helt felmusklad och inte visste hur man skulle röra sig normalt.
 
Förlåt jag klickade på svara utan att fatta att d kom in! :o Lyckades inte ta bort!.. Tack Sofia för svar. Pratade m min vet som sa att det går bra att göra den åtgärden m nål hemma och att han gör ett ben i taget.. Och att det var 3v boxvila!! .. Jag hoppades man kunde göra båda samtidigt. Minns du hur det gjordes på din?
 
Förlåt jag klickade på svara utan att fatta att d kom in! :o Lyckades inte ta bort!.. Tack Sofia för svar. Pratade m min vet som sa att det går bra att göra den åtgärden m nål hemma och att han gör ett ben i taget.. Och att det var 3v boxvila!! .. Jag hoppades man kunde göra båda samtidigt. Minns du hur det gjordes på din?
I mitt fall var det bara ett ben som opererades (det andra blev bra av sig själv efteråt), men det var en väldigt enkel operation. Dock stämmer det nog att det var 3 veckors boxvila, och i mitt fall nog begränsad yta under längre tid tills hon började jobbat mer med rehaben. Hon tränade själv lite skolor ovan mark några gånger på promenader under veckorna efter :angel: Jag visste inte att minishettisar kunde få upp framhovarna så högt upp som hon gjorde då :p
 
Förlåt jag klickade på svara utan att fatta att d kom in! :o Lyckades inte ta bort!.. Tack Sofia för svar. Pratade m min vet som sa att det går bra att göra den åtgärden m nål hemma och att han gör ett ben i taget.. Och att det var 3v boxvila!! .. Jag hoppades man kunde göra båda samtidigt. Minns du hur det gjordes på din?
Min opererades bara på ena och infon jag fick var att man tar ett i taget (jag hade tänkt båda, men räckte med ena). Min hade dock bara ett dygns boxvila och sen ut i liten hage med kompis efter det, sen en kort igångsättningen med skritt.
 
Min opererades bara på ena och infon jag fick var att man tar ett i taget (jag hade tänkt båda, men räckte med ena). Min hade dock bara ett dygns boxvila och sen ut i liten hage med kompis efter det, sen en kort igångsättningen med skritt.
Stort tack för svar hoppas att det blev ett bra långvarigt resultat. Hade din häst endast problem m ena benet? Detta är ju trevlig statistik!: https://magasinet.hippson.se/premiu...skollen-positivt-om-patellaupphakning-och.htm!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 331
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp