Bukefalos 28 år!

patetisk tråd

Visst är det fjortis beteende att hålla på och messar en kompis flera ggr/dag:eek:
Om min sambo hade gjort det då hade jag sett honom som en fjant :p

Om ts sambo vet hur jobbigt ts tycker det är?
Då borde han sätta ts välmående i första hand.
(om dom där smsen inte ät totalt livsviktiga.


Då är jag gärna fjortis. Det gör mig glad och får mig att må bra.

I min mening behöver Ts jobba med sitt kontrollbehov och sin osäkerhet.
Det går inte att styra över andra människor.
 
Ja gud ja!
Hade det varit en man hade det inte funnits några som helst invändningar. Det är osäkerheten i och med att det är en kvinna som kommit in efter mig och att de har en vänskapsrelation som jag inte är det minsta delaktig i eller har någon koll på. Jag har alltså ett kontrollbehov och en fantasi som inte vet gränser och skapar möjliga scenarion i mitt huvud hela tiden. Kan inte slappna av och är väl cynisk pga hur många historier jag hör om folk som flörtar och träffar andra på sidan av och att jag själv har väldigt jobbiga erfarenheter. Jag litar på min kille till den grad att jag inte tror att han skulle kyssa eller ligga med någon annan men jag vet att vi har olika syn på vad som är vänskapligt med det motsatta könet och därför är jag orolig för att deras smsande innehåller saker som jag inte tycker är okej...

Jag vet att rådet alltid blir att jobba med sin egen osäkerhet och sluta vara paranoid men jag kan inte låta bli att påverkas av alla de historier som ständigt dyker upp med otrohet etc. Man kan väl aldrig veta någonting eller försäkra sig om någonting antar jag. Grejen är ju att JAG vet att jag kan vara helt trogen och uppriktig och jag skulle verkligen vilja ha samma villkor tillbaka. Det verkar omöjligt att veta... sorgligt kanske att jag ser så svart på världen och andra människor. Till och med de jag verkligen älskar. Eller bara realistiskt. Men tråkigt. Är det värt att våga tro på kärleken då och satsa hela sitt hjärta om man kan bli sårad precis när som helst?




Om han vill vara med andra har du helt rätt i att jag inte kan göra någonting åt det. Men jag skulle gärna vilja veta att jag får reda på det isåfall och inte blir helt grundlurad. Jag har blivit det förut, och även om jag vet att det inte är min nuvarande sambos fel så vet han ju om hur jag haft det...


Jag vet att han älskar mig. Jag vet att jag älskar honom. Ändå är det jobbigt...

Du behöver jobba med din osäkerhet.
Jag är ett kontrollfreak och en olaneringsmänniska och skulle helst ha hela livet planerat och schemalagt fram tills jag dör.
Men det funkar inte så. Ibland måste man bara slappna av, go with the flow och inte fundera så mycket.
 
Är det att såra någon att ha en vänskapsrelation med någon när man har en partner menar du?
Om min sambo skulle bli sårad av att jag har vänner så anser jag nog att problemet ligger hos honom.
Alla människor vill väl bli hörda?
Även om känslorna är irrationella.
 
Alla människor vill väl bli hörda?
Även om känslorna är irrationella.
Självklart, men jag tänker ju inte avsluta mina vänrelationer för att min partner har problem. Då får han ju ta hjälp och ta tag i problemen och jag skulle finnas där och stötta. Men dras in i en sjuk spiral av misstro går jag inte med på.
Bestämmer och begränsar du din partner och tycker det är ok?
 
Självklart, men jag tänker ju inte avsluta mina vänrelationer för att min partner har problem. Då får han ju ta hjälp och ta tag i problemen och jag skulle finnas där och stötta. Men dras in i en sjuk spiral av misstro går jag inte med på.
Bestämmer och begränsar du din partner och tycker det är ok?
Nej vi bestämmer inte över varandra öht

Meeen OM jag hade gjort något som sårade honom då hade jag inte hävdat att "DET ÄR MIN FÖRBANNADE RÄTTIGHET" att gör så!!!
 
Är det att såra någon att ha en vänskapsrelation med någon när man har en partner menar du?
Om min sambo skulle bli sårad av att jag har vänner så anser jag nog att problemet ligger hos honom.

Och om det helt plötsligt dök upp en ny kvinnlig bekantskap i din mans liv som du inte visste vem det var och sen när du frågade fick reda på att han träffat på sin utbildning och kontakten tätnade allt eftersom, hade det varit piece of cake för dig? Avundas dig...
 
Självklart, men jag tänker ju inte avsluta mina vänrelationer för att min partner har problem. Då får han ju ta hjälp och ta tag i problemen och jag skulle finnas där och stötta. Men dras in i en sjuk spiral av misstro går jag inte med på.
Bestämmer och begränsar du din partner och tycker det är ok?
Skulle du inte undra det minsta om din partner träffar en ny kvinnlig vän flera år in i er relation (förutsatt att du är kvinna och i en heterorelation) utan att inkludera dig alls i vad som pågår utan du fick fråga själv?
 
Och om det helt plötsligt dök upp en ny kvinnlig bekantskap i din mans liv som du inte visste vem det var och sen när du frågade fick reda på att han träffat på sin utbildning och kontakten tätnade allt eftersom, hade det varit piece of cake för dig? Avundas dig...
Ja, vad skönt det måste vara att inte känna ett uns av undran över hur deras relation ser ut.
 
Skulle du inte undra det minsta om din partner träffar en ny kvinnlig vän flera år in i er relation (förutsatt att du är kvinna och i en heterorelation) utan att inkludera dig alls i vad som pågår utan du fick fråga själv?

Nej, det skulle inte störa mig alls faktiskt. Jag äger inte min partner och han behöver inte berätta för mig om alla sina bekantskaper, nya eller gamla.
Om jag frågar förväntar jag mig givetvis att han ska vara ärlig men han ingen redovisningsplikt inför mig.
 
Jag tror han väljer att inte inkludera dig för att han vet att du kommer reagera illa.
Ja så är det säkert också... men han har inte inkluderat mig i sina kvinnliga vänner från börjar och det är lite därför jag blivit osäker också så det blir som en dålig spiral. Jag behöver ju hjälp med min tillit till honom, vi är två i förhållandet och behöver samarbeta och stötta varandra för att det ska fungera. Det är svårt att ensam lösa problem i en relation... jag tänker iallafall att jag måste inge trygghet och förtroende för att få tillit. Men man kan ju såklart ha olika åsikter om vad det innebär.
 
Ja så är det säkert också... men han har inte inkluderat mig i sina kvinnliga vänner från börjar och det är lite därför jag blivit osäker också så det blir som en dålig spiral. Jag behöver ju hjälp med min tillit till honom, vi är två i förhållandet och behöver samarbeta och stötta varandra för att det ska fungera. Det är svårt att ensam lösa problem i en relation... jag tänker iallafall att jag måste inge trygghet och förtroende för att få tillit. Men man kan ju såklart ha olika åsikter om vad det innebär.
Vad menar du med att han ska inkludera dig? Håller han det hemligt?

jag redovisar inte allt för min sambo, har många kollegor som jag träffar/smsar med, jag har säkert nämnt de flesta för min sambo när jag berättat ngt, men jag redovisar inte.
 
Nu skriver jag en sånhär anonym relationstråd för jag behöver verkligen andra människors syn på saken...

Jag har en kille sedan 3 år. Vi är båda i 30årsåldern och bor tillsammans. Jag älskar honom, han älskar mig men det har sedan starten funnits vissa inslag av svartsjuka från min sida. Vi har väldigt olika sätt att se på saker och det har gjort att vi krockat. Jag har upplevt honom som flörtig när han själv säger att han bara är social och trevlig och det är sådan han är.

Nu har jag igen blivit osäker och har ångest över att han skapat någon slags vänskapsrelation med en kvinna som han träffade på en utbildning med jobbet för knappt ett år sedan. De bor i olika städer och har inte träffats mer än på utbildningarna men smsar varandra, först bara ibland vad jag förstått det som och mest om utbildningarna men nu senaste månaden/månaderna har det blivit mer och mer, jag har sett hennes namn dyka upp säkert 10 gånger, olika tider på dygnet och när jag frågar honom om de fått så bra kontakt säger han att de pratar allmänt om hur läget är, resor, mat osv och att det absolut inte är något jag ska oroa mig över, Hon har sambo och barn och ingen av dem är intresserade på något annat vis än vänskapligt.

Det jag undrar är, varför känner han behov av att bli vän med en ny kvinna som bor 10 mil ifrån?
Är det inte väldigt onödigt och vad får han ut av det?
Jag går till mig själv och känner att nej, jag hade inte utvecklat en sån vänskapsrelation med en ny man som han inte alls känner. Vad skulle jag få ut av det? I ärlighetens namn hade jag tyckt att det kändes fel mot min sambo och jag hade absolut kunnat prata lite om utbildningen men inte flera gånger i veckan om allt och ingenting och bli nära vänner. Det skulle kännas fel.

Men vi är så olika där, min sambo har alltid i sitt liv haft vänner av båda könen och han säger sig uppskatta att ha kvinnor runt sig som vänner. Jag har aldrig haft nära killkompisar på det sättet och har jag haft det har det alltid lett till intresse från någons håll, därför blir jag osäker.

Jag tycker det konstiga är att han liksom inte nämnt henne alls förutom när jag sett hennes namn dyka upp på mobilen, han pratar inte om henne över huvud taget fast de nu har kontakt flera gånger i veckan. Jag frågade vad de pratar om och då sa han samma sak som för några veckor sedan när jag såg samma namn dyka upp av en händelse (det är inte så att jag stalkar hans mobil utan när den ligger framme och jag är nära), mat och resa. Jag har anmärkt på tiden, 10-11 på kvällen och han säger att om hon skickar ett sms på morgonen svarar han kanske på eftermiddagen, och så svarar hon igen på kvällen. typ så.

Hon är inte attraktiv i mina ögon och han säger själv att han inte tycker hon är snygg men trevlig.

Jag har problem med tillit på grund av mitt bagage och det vet han om, det har varit ett problem för oss länge. Men jag tycker att detta är så onödigt och det känns fel i magen. Och han tycker att det är onödigt av mig att bli orolig...
Hur hade ni tänkt om ni var i min situation?

Finns ingen anledning för honom att ta kontakt med nya kvinnor när han redan har en. Älskar han dig gör han inget som gör dig obekväm, då är han inget att ha.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 876
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten
  • Vad är det här?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp