Bukefalos 28 år!

patetisk tråd

Finns ingen anledning för honom att ta kontakt med nya kvinnor när han redan har en. Älskar han dig gör han inget som gör dig obekväm, då är han inget att ha.

Eller så ser han det som jag gör. Jag tar kontakt med nya människor, jag ser inte personer som ett kön. Klickar jag med en människa är det klart att jag vill kunna ha kontakt oavsett om det är en man eller en kvinna.
 
Finns ingen anledning för honom att ta kontakt med nya kvinnor när han redan har en. Älskar han dig gör han inget som gör dig obekväm, då är han inget att ha.
Min sambo är inte så förtjust i djur, men jag har iaf skaffat 2 hundar. Han har 'gått med' på det för han respekterar mig och jag fixar hundvakt osv om jag ska bort så han slipper sköta dem för jag respekterar att han inte valt dem (även om han skulle passa dem åt mig om jag frågade)
Betyder det, att jag skaffade hundar, att jag inte älskar honom menar du?
 
Skulle du inte undra det minsta om din partner träffar en ny kvinnlig vän flera år in i er relation (förutsatt att du är kvinna och i en heterorelation) utan att inkludera dig alls i vad som pågår utan du fick fråga själv?
Men... man ÄGER väl inte varann?

Du har nog en helt annan uppfattning om relation än jag har.

För mig är en relation två personer som lever fria självständiga liv, men delar livet med en annan person för att de vill det. Jag kan göra vad jag vill, ha vilka intressen jag vill, umgås med vem jag vill - utan att det har med min partner att göra.
Kärleken, mitt hjärta, är hans. Men mitt LIV är mitt eget.

Om jag skulle behöva fråga min partner om godkännande för varje ny bekantskap eller vänskap - då snackar vi kontroll. Det är ingen relation för mig. Det är ett fängelse.
 
Finns ingen anledning för honom att ta kontakt med nya kvinnor när han redan har en. Älskar han dig gör han inget som gör dig obekväm, då är han inget att ha.
Du menar att kvinnor endast duger till att ha som partner? :eek:

Intellektuellt utbyte. Social gemenskap, skratt, vänskap - det behöverman itne om man har en kvinnlig partner?

Är du på riktigt? Eller försöker du bara provocera?

Dessutom TS gör ju en hel del saker som gör hens partner obekväm - det räknas itne då?
 
Så han får göra vad han vill helt och hållet? Om han flörtar med andra tjejer rent hypotetiskt, kanske ligger med någon annan tjej, kallar någon annan tjej älskling, kysser andra på fester osv är det helt okej för du äger inte honom? Varför inte? Var går gränsen? Och hur vet man vart man har varandra?
 
Det tenderar att bli så att desto mer man tyglar en person desto större blir dennes vilja att frigöra sig.

Jag redovisar inte heller vilka jag pratar med och jag har killkompisar. Min sambo redovisar inte heller vilka han pratar med, jag är inte heller nyfiken.

Men jag kan erkänna att när relationen var ny var jag sjukligt svartsjuk. Ett kontrollbehov som hette duga och jag läste hans fb för att som det så logiskt kallades i mitt huvud "då kan jag inte bli bedragen". Ja, jag insåg själv att det inte var hållbart och la korten på bordet :) Jag har fått tvinga mig själv att lita på honom, för utan tillit kommer det aldrig att fungera. Det hade ätit upp mig inifrån. Lite var det för att jag insåg att jag kan aldrig hindra honom från att vara med någon annan och om jag försöker kommer han inte stå ut med mig i längden.

Du måste jobba på dig själv, lösningen är inte att begränsa hans umgängeskrets. Håller med tidigare talare om parterapeut.
 
Skulle du inte undra det minsta om din partner träffar en ny kvinnlig vän flera år in i er relation (förutsatt att du är kvinna och i en heterorelation) utan att inkludera dig alls i vad som pågår utan du fick fråga själv?
Nej
Jag har inte en chans att hålla koll på alla hans kvinnliga vänner. Dessutom så värdesätter jag att han håller på sina vänners intrigitet. Är det någon jag träffat och har en relation till så kan jag ju vara intresserad om vad de ska hitta på någon kväll, men de där jag inte känner har jag ju inget större intresse av?
 
Ja så är det säkert också... men han har inte inkluderat mig i sina kvinnliga vänner från börjar och det är lite därför jag blivit osäker också så det blir som en dålig spiral. Jag behöver ju hjälp med min tillit till honom, vi är två i förhållandet och behöver samarbeta och stötta varandra för att det ska fungera. Det är svårt att ensam lösa problem i en relation... jag tänker iallafall att jag måste inge trygghet och förtroende för att få tillit. Men man kan ju såklart ha olika åsikter om vad det innebär.
Du avslutade din trådstart med att fråga hur vi skulle tänka i din situation. Många har svarat - men du verkar inte alls ta in svaren? Du fortsätter bara att skriva samma sak om och om igen, känns det som.
 
Så han får göra vad han vill helt och hållet? Om han flörtar med andra tjejer rent hypotetiskt, kanske ligger med någon annan tjej, kallar någon annan tjej älskling, kysser andra på fester osv är det helt okej för du äger inte honom? Varför inte? Var går gränsen? Och hur vet man vart man har varandra?

Nej man äger aldrig någon annan. Sen får man tillsammans prata om vart ens gränser går, kanske är båda två okej med att man har sex med andra så länge man är öppen med det (finns, vad jag vet, en här på buke som lever poly och är gift med barn.).

För min del är det inte okej och det är inte min partner heller. Men att prata med en person av annat kön ser jag inga konstigheter med. Jag är dessutom bisexuell. Och jag har varken nu eller innan attraherats av alla människor med ett könsorgan.
 
Så han får göra vad han vill helt och hållet? Om han flörtar med andra tjejer rent hypotetiskt, kanske ligger med någon annan tjej, kallar någon annan tjej älskling, kysser andra på fester osv är det helt okej för du äger inte honom? Varför inte? Var går gränsen? Och hur vet man vart man har varandra?

Klart han får, otrohet är som tur var inte straffbart i vårt land.

Jag har levt i monograma relationer, vi har pratat om vad vi ser som okej och inte och varit överens om det.
Sen kan jag givetvis inte styra över vad han gör och ingenting blir bättre av att jag kontrollerar allting, hetsar och beter mig som en paranoid stolle.
För mig är det ett väldigt långt steg mellan att vänner och ligga runt.
Jag väljer att lita på att min partner följer vår överenskommelse om att vi är bara intima med varandra. Gör han det inte få jag ta itu med det då.
 
Så han får göra vad han vill helt och hållet? Om han flörtar med andra tjejer rent hypotetiskt, kanske ligger med någon annan tjej, kallar någon annan tjej älskling, kysser andra på fester osv är det helt okej för du äger inte honom? Varför inte? Var går gränsen? Och hur vet man vart man har varandra?
Men jösses.

Att vara vänner betyder väl inte att man ligger med varann, kysser varann?
Kysser och knullar du alla dina vänner? Knullar du alla dina arbetskamrater? Tror inte jag vill vara vän med dig, skulle ha sånt besvär med att nobba dig stup i ett.

Märker du inte hur absurt du skriver?

För mig är sex och hångel otrohet. Men att tillbringa dagarna i mäns sällskap gör inte att jag försöker knulla dem allihop. Varför sätter du likhetstecken med olika kön och sex.

Herregud - folk av olika kön åker samma bussar, fikar i samma kaféer, äter på samma restauranger, kopierar vid samma kopiator. Inte ser vi sexorgier runt oss hela tiden bara för det???

Som sagt - ser du inte hur absurt du resonerar?
 
Men jösses.

Att vara vänner betyder väl inte att man ligger med varann, kysser varann?
Kysser och knullar du alla dina vänner? Knullar du alla dina arbetskamrater? Tror inte jag vill vara vän med dig, skulle ha sånt besvär med att nobba dig stup i ett.

Märker du inte hur absurt du skriver?

För mig är sex och hångel otrohet. Men att tillbringa dagarna i mäns sällskap gör inte att jag försöker knulla dem allihop. Varför sätter du likhetstecken med olika kön och sex.

Herregud - folk av olika kön åker samma bussar, fikar i samma kaféer, äter på samma restauranger, kopierar vid samma kopiator. Inte ser vi sexorgier runt oss hela tiden bara för det???

Som sagt - ser du inte hur absurt du resonerar?

Jo det gör jag faktiskt! Tyvärr är min erfarenhet att alla killar som tagit så mycket tät kontakt med mig velat mer än vänskap, så jag har liksom ingen bra kompass där. Jag har svårt att tänka mig att folk av olika kön kan vara vänner utan att se något sexuellt i den andre I Guess. Jag har bara kvinnliga nära vänner och har alltid haft och de flesta män har sårat mig. Men jag vill lära mig att lita på min sambo fullt ut, hade ett kort samtal med honom nu precis där han sa att han absolut förstod mig och hur jag ser på det, men att han inte ser det på samma sätt. Men att han älskar mig och ingen annan. Tyvärr måste jag ju på något sätt förstå det själv innerst inne. Men det är så svårt när jag vet att risken ALLTID finns att bli sårad, även av de som älskar en. Och att allting kan förändras. Jag är inte bra på det.
 
Så han får göra vad han vill helt och hållet? Om han flörtar med andra tjejer rent hypotetiskt, kanske ligger med någon annan tjej, kallar någon annan tjej älskling, kysser andra på fester osv är det helt okej för du äger inte honom? Varför inte? Var går gränsen? Och hur vet man vart man har varandra?
Detta är problemet! Du uttrycker det som att han inte får göra saker. Det handlar om att enas om vad ni båda tycker är okej i en relation. Du kan inte säga till din sambo vad han får eller inte får göra, det handlar om att du måste lita på att han inte vill ha sex med alla sina vänner.
Man vet var man har varandra genom att kommunicera!

Jag hade ett kontrollerat förhållande förut och jag blev precis som din sambo och skyltade aldrig med något som skulle kunna leda till svartsjuka, just för att det blev så jobbigt. Jättejobbigt och förödande för förhållandet i längden.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 826
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp