Bukefalos 28 år!

Det är så fucking jävla jobbigt nu. Det är skit jobbigt för jag var hemma igår så allt är som upp slitet högst upp i tankarna. Och idag har varit en jobbig dag och jag har ingen som jag kan förklara allt till. Och jag vet att endel säkert tycker att jag ska bara prata med personalen men endel saker GÅR INTE det. Men jag är ju inte menad att ha vänner heller eller en egen hund eller nånting så jag bara måste lära mig att hålla allt bara för migsjälv fast det är o möjligt.
Men ja kul att det blir entill kväll på toa golvet med massa medicin. Skit kul mitt liv är så jävla jävla menings löst 🤮
 

Det är så fucking jävla jobbigt nu. Det är skit jobbigt för jag var hemma igår så allt är som upp slitet högst upp i tankarna. Och idag har varit en jobbig dag och jag har ingen som jag kan förklara allt till. Och jag vet att endel säkert tycker att jag ska bara prata med personalen men endel saker GÅR INTE det. Men jag är ju inte menad att ha vänner heller eller en egen hund eller nånting så jag bara måste lära mig att hålla allt bara för migsjälv fast det är o möjligt.
Men ja kul att det blir entill kväll på toa golvet med massa medicin. Skit kul mitt liv är så jävla jävla menings löst 🤮
Är det minnen som gör att det blev jobbigt att vara hemma eller är det något annat som ställer till det?

Har du M hos dig nu?

Kram ❤️
 
M är här mrn jag kan inte prata med han. Och jsr kan inte förklara det är bara ALLT är mycket mycket mycket mera jobbigare efter jag var hemma.
 
Tråkigt att höra att det känns tyngre igen ❤️

Hur gick det för M?
Tack att du frågade ❤️ Men det gick inte så jätte bra 💔 Men det var inget som akut dåligt. Men att han har början på atros i sina fram tassar och så hade han lite grå starr eller vad det heter som är vanligt att äldre hundar kan få.
Så han ska äta en medicin för det med tassarna och han kan bo kvar här för nu men att vi ska vara uppmärk samma hur han mår ifall han verkar ha mera ont eller om han börjar se dåligt eller nåt sånt ❤️
 
Tack att du frågade ❤️ Men det gick inte så jätte bra 💔 Men det var inget som akut dåligt. Men att han har början på atros i sina fram tassar och så hade han lite grå starr eller vad det heter som är vanligt att äldre hundar kan få.
Så han ska äta en medicin för det med tassarna och han kan bo kvar här för nu men att vi ska vara uppmärk samma hur han mår ifall han verkar ha mera ont eller om han börjar se dåligt eller nåt sånt ❤️

Det låter som att M får väldigt bra uppföljning och vård i alla fall! ❤ Som du säger så är det helt vanligt att gamla hundar kan få grå starr och även artros, men många ägare vet inte ens att de har det för de kollar inte hundarna så noggrant.

Min hund som blev väldigt gammal, blev hjälpt jättemycket av glucosamintillskott när han fick artroser, jag gissar att det är något sådant M också ska få. Så förhoppningsvis kommer det hjälpa honom också, så han orkar gå längre igen.

Har du märkt någonting som tyder på att han ser dåligt än så länge? Hundar är ju som tur är inte lika beroende av synet som vi är, då de använder sitt luktsinne och sina öron i mycket större grad än oss människor, för att orientera sig. Så de kan ofta klara sig bra även om de inte ser så mycket.

Skickar en kram till M! (och dig) 🤗
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 744
L
  • Artikel
Dagbok Egentligen så ska jag vara i skolan nu men jag är inte det. Jag var bara där i typ tjugo minuter så det är nästan ett rekord. Jag är...
Svar
19
· Visningar
794
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 846
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp