PayPal, hur fungerar det?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 505
A

Alpin87

Har köpt ett träns av en tjej och ville betala via paypal vilket gick bra. Nu har det inte gått mer än en dag så förhoppnings uppstår inga problem men är ändå nyfiken på hur man går till väga om tränset inte skulle dyka upp?

Hur gör man för att få pengarna tillbaka om man blir lurad eller så? Min engelska är inte den bästa och jag är inte så insatt men någon kanske vet?

Sv: PayPal, hur fungerar det?

Inne på ditt PayPal-konto finns ett "problemlösningscenter".
Där kan man fylla i en anmälan om att man inte fått det man köpt.

Dock kan jag inte svara på hur de hanterar köp utanför eBay, hur deras återbetalningspolicy fungerar då. Om man läser lite på hemsidan så kan jag bara förstå det som att man bara kan få återbetalningar om man gjort köp via eBay. Se den här länken..
https://www.paypal.com/helpcenter/m...ionTopic=1900059&solutionId=164869&isSrch=Yes

Handlar man på eBay så får man kostandsfritt skydd upp till 8000SEK iaf.

PayPal är väl egentligen bara till för att skydda kontokortsinformation och inte ge någon slags köparsäkerhet? Eller så har jag missuppfattat helt.
Kontakta deras kundtjänst, de kan nog ge mest korrekt svar. Eller så kanske nån annan bukefalist är mer påläst än vad jag är.. :)

Okej.. Jag som trodde att det var ett säkerhetssystem pengamässigt.. Därför föreslog jag Paypal.. Hoppas det är så men men. Inga stora summor handlar det om men fortfarande inte kul om man skulle bli lurad såklart!

Kan man inte skicka mot postförskott som privatperson?
Det borde ju vara det säkraste? Då betalar man ju när man hämtar ut paketet.
Iofs kan ju säljaren lagt en tegelsten i paketet :angel:

Jag har redan betalat tyvärr och hon har inte hört av sig på hela dagen..

Sökte på hennes namn och där hon bodde och fick 10 träffar.. Suck.

Får hoppas på det bästa.

Man skulle vara en :devil: på att snoka reda på vem personen är :p

Får du inte varan lägger du in ett krav i resolution center och förklarar om fallet, sen kollar Paypal på argumenten och om de går din väg försöker Paypal få ut pengar från säljaren. Om säljaren ser till att det inte finns några pengar på det kontot/kortet den använt till transaktionen är det svårt att få några pengar tillbaka.

kl.

Jag tillägga att jag inte blev lurad i alla fall. Hennes internet hade varit nere och varan postad som tur var. Men jag ska kolla utt internetgirot som någon tipsade om så jag kan vara på den säkra sidan nästa gång :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 014
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 103
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 812
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka