Pedagogik!

M

martina

Vad finns det för böcker man kan läsa om just konsten att lära ut så-att-stackarn-man-pratar-med-förstår? Det är inte lätt att hjälpa en ryttare när man själv vet vad man vill, men inte får ord på det.
Hjälp!
Kom med massor av boktips
 
Jag vet inte säkert, men jag undrar om inte Hästbokhandeln
saluför några sådana. De har åtminstone ett stort urval med
mycket intressanta böcker. :) www.hobbybokhandeln.com/hastbok är adressen till deras hemsida.


Förövrigt undrar jag om du själv rider lektion? Annars kanske du kan hitta någon pedagogisk ridlärare att själv rida för, för att få inspiration och tips för hur du bättre
kan förklara och hitta ord själv, för saker och ting.

Jag undervisar i oförsig inte ryttare själv, men däremot har
jag ridit för en instruktör (tyvärr Bara två gånger hittills, men det ska allt bli fler) gånger för en som kommer regelbundet till vårt stall och tränar. Hon har lång
erfarenhet av ridning, och är nu dressyrdomare upp t.o.m
MSV klass. Det bästa med henne är att hon dessutom är jätte pedagogisk och förstår lätt vad man ska göra. :) Det är delvis därför det är så kul och träna själv, och titta på hennes lektioner.


Tror det med pedagogik kommer allt eftersom, ju mer erfarenhet man får. Även bra och se hur andra personer lär ut etc. och få lite tips om hur man själv kan lägga upp och förklara olika saker och ting.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 827
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 932
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp