Pelham på två tyglar

Sv: Pelham på två tyglar

Det är svårt det där med bett, tro mig jag vet haha.
Själv rider jag min häst med pelham i hoppning, hon trivs och funkar riktigt bra med det.
En del har ju bara i stångel längst ner för att få det "skarpt"
en del med delta (jag själv rider med delta på eftersom hon inte tycker om när man har två tyglar, men självklart rider jag inte bara med Pelham)
och en del rider som du med två tyglar och det tycker jag själv är den bästa varianten av det då kan man bestämma hur "mkt" man ska ta i hästen.
Rider man med delta kan hästen oftast "skita" i vad som sägs så det inte blir på samma sätt/verkan.
men jag tycker att det är helt ok viket som :) Du har helt rätt!..

OCH Ett bett blir aldrig starkare än vad handen gör den till

Lycka till:rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liten fundering, jag har köpt ett pelham som jag tänkte använda på min häst vid uteritter då han drar, han är omusklad och...
Svar
3
· Visningar
913
Utrustning Nu har jag köpt ett babypelham till min häst men jag vet inte om jag ska ha en delta eller rida på två tyglar, hur rider man på två...
Svar
2
· Visningar
969
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 653
Utrustning Jag har en nordsvensk som jag rider åt en tjej i sommar/höst. Vi har haft lite problem med att hästen gärna blir stark och het i...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp