Pendla till/från studieorten

Sv: Pendla till/från studieorten

Jamen dåså. Så länge det finns superbra kommunikationer nattetid (eller att taxi är jättebilligt) så är det ju lugnt då ju!
 
Sv: Pendla till/från studieorten

Jag har pendlat i 3,5 år. Det tog oftast minst 2 timmar enkel väg beroende på hur lång väntetid jag hade mellan bussarna. Började föreläsningen kl 9 på fm var jag tvungen att sitta på sista bussen senast 07:30 för att hinna. Slutade jag kl 16 på em var jag hemma någon gång mellan 18-19.

Jag tycker du ska testa, tar det Max 15 minuter med pendeln är det inte lång tid. Och går pendeln ofta så kan du ändå vara med gemenskapen.
 
Sv: Pendla till/från studieorten

Jag pendlar 5 mil enkel resa till mitt universitet. Började i vintras och har växlat mellan buss/pendeltåg/bil.
Tycker egentligen inte själva pendlandet är så farligt, det som är tråkigt är att det tar tid. Typ 2 h extra per dag som mina klasskompisar kan göra något vettigare med istället för att ligga på vägen. Dock har ju inte jag flyttat till min nuvarande ort, utan bor för nuvarande kvar i den stad jag kommer ifrån. Har valt att kompromissa och bo kvar i min hemstad av olika skäl:

1) Jag är inte överförtjust i studentaktiviteter och deltar inte i så mycket. De gånger jag vill vara med kan jag sova över eller ta nattpendeln hem. Dock ska det ju erkännas att det inte blir ett "riktigt studentliv" i den bemärkelsen, och visst blir gemenskapen lidande.
2) Jag ville ha kvar delar av mitt gamla liv vad gäller vänner, jobb, träning, etc. som inte hade varit möjligt på samma sätt om jag flyttade.
3) Staden jag bor i är mycket vackrare än universitetsstaden vad gäller natur och omgivning, vilket väger tungt för mig. Det är liksom skönt att åka hem och komma ifrån studieorten.

Summa summarum så finns det ju inga fördelar med själva pendlandet, det är bara tråkigt och tar tid. Men i ditt fall så skulle jag lätt pendla tills jag hittade en bostad i Lund, 13 min är ju ingenting! Jag har 5 år kvar av mina studier och kommer nog flytta in någon gång under dessa, just för att det tar så mycket energi att pendla.
 
Sv: Pendla till/från studieorten

Men tiden på tåget säger ju en del; 10-13 min från Eslöv station-Lund central. Eftersom båda städer är rätt puttiga tar det knappast massor av tid utöver det heller.

Ja absolut! :) Mitt svar var mer till det om att 2 mil inte var någon pendling allmänt :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 305
Senast: Bison
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
16 075
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp