Pendlarbil/hundbil

Stjärnklar

Trådstartare
Jag ska flytta till landet och kommer därmed att börja pendla till jobbet. Jag inser att jag behöver byta ut min kära skåpbil mot något mer pendlarvänligt. Jag vill att bilen ska vara så liten som möjlig, samtidigt som jag vill få plats med 2 belgare i bilen. Jag räknar med att kunna fälla ned sätena för att sätta två burar i bilen.
Budget ca 100 000kr. Har ni några tips?
 
Jag köpte min Renault Clio kombi för strsx under 100 000. Betalar under 400 :- i skatt per år, drar 0.54 blandad körning och har ingen dyr kamrm som ska bytas.
Jag kör 2500:- mil per år och den har gått som en klocka. Gick igenom besiktingen även i år utan anmärkning. Jag är supernöjd. Billig att både äga och köra. Jag har hundbur bak dock mindre så jag fäller inte sätet men fällde inför fjällenresa och fick lätt in skidor och allt.
 
Jag ska flytta till landet och kommer därmed att börja pendla till jobbet. Jag inser att jag behöver byta ut min kära skåpbil mot något mer pendlarvänligt. Jag vill att bilen ska vara så liten som möjlig, samtidigt som jag vill få plats med 2 belgare i bilen. Jag räknar med att kunna fälla ned sätena för att sätta två burar i bilen.
Budget ca 100 000kr. Har ni några tips?

Är det av komfort- eller drivmedelskostnadsskäl du vill byta?
 
Jag köpte min Renault Clio kombi för strsx under 100 000. Betalar under 400 :- i skatt per år, drar 0.54 blandad körning och har ingen dyr kamrm som ska bytas.
Jag kör 2500:- mil per år och den har gått som en klocka. Gick igenom besiktingen även i år utan anmärkning. Jag är supernöjd. Billig att både äga och köra. Jag har hundbur bak dock mindre så jag fäller inte sätet men fällde inför fjällenresa och fick lätt in skidor och allt.

Det låter bra. Kommer att behöva resa 2500 mil/år i pendling. Ska kolla in den!
 
Jag ska flytta till landet och kommer därmed att börja pendla till jobbet. Jag inser att jag behöver byta ut min kära skåpbil mot något mer pendlarvänligt. Jag vill att bilen ska vara så liten som möjlig, samtidigt som jag vill få plats med 2 belgare i bilen. Jag räknar med att kunna fälla ned sätena för att sätta två burar i bilen.
Budget ca 100 000kr. Har ni några tips?

Vill du fortfarande ha skåpbil för utrymmets skull, så kolla på VW Caddy. Jag har en 102 hästars tdi och den drar knappt något. Billig skatt och försäkring dessutom. Komforten är sådär dock.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 859
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 790
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp