Pepp flyttar in!

Och @Pilot
Jag skyller på att hyllorna var slitna och fula :o
Jag var ung och lat och orkade inte slipa :D

Det hade ju i sig sänkt priset... men jag har sett gamla String i halvdant skick gå för löjliga pengar! O_o Enligt min mening då iofs men jag är heller inte en retrofantast (även om jag är enormt deprimerad över att inte ha en massa teak i ladorna... för att sälja och tjäna grova pengar :p).

Allmoge är mer min grej :D Även om överdådig rokoko kan vara enormt tilltalande.
 
Det hade ju i sig sänkt priset... men jag har sett gamla String i halvdant skick gå för löjliga pengar! O_o Enligt min mening då iofs men jag är heller inte en retrofantast (även om jag är enormt deprimerad över att inte ha en massa teak i ladorna... för att sälja och tjäna grova pengar :p).

Allmoge är mer min grej :D Även om överdådig rokoko kan vara enormt tilltalande.

Kommer aldrig sälja dom så det bekymrar mig inte :D

Folk som målar om gamla gedigna möbler (teak eller andra träslag) gör mig väldigt ledsen!
 
Kommer aldrig sälja dom så det bekymrar mig inte :D

Folk som målar om gamla gedigna möbler (teak eller andra träslag) gör mig väldigt ledsen!

Du har ingen aning om hur mycket sorgligt jag sett i den vägen. Något av det värsta är när de lutat av dalamålade möbler :cry: :cry: Om man nu inte gillar den stilen är det väl bättre att sälja...
 
1.5 år senare är hallen KLAR! Förutom den fula tapeten... men men!
IMG_20181004_191710_863.jpg
 
Kan man måla 😮 vet dock inte om jag vill lägga ner mer pengar, kändes nog att tapetsera sovrummet (som jag nu vill göra om..)

Ja, det går! Blev oväntat snyggt faktiskt! Hon målade till och med plastmattan i badrummet! Vad dock inte vad färgen kostade osv men hon gjorde det själv, var inte så avancerat, men viktigt att man är noga bara med förarbetet.
 
Det hade ju i sig sänkt priset... men jag har sett gamla String i halvdant skick gå för löjliga pengar! O_o Enligt min mening då iofs men jag är heller inte en retrofantast (även om jag är enormt deprimerad över att inte ha en massa teak i ladorna... för att sälja och tjäna grova pengar :p).

Um. Jag hittade en hel hög med gamla stringhyllor på min pappas vind. Har monterat upp en i köket men har en del hyllor och gavlar kvar, de har viss patina så att säga men är i original från 60-70-talet. Tänkte ev lägga på blocket, men de går alltså att lämna till något auktionsverk? Eller tolkade jag fel?
 
Um. Jag hittade en hel hög med gamla stringhyllor på min pappas vind. Har monterat upp en i köket men har en del hyllor och gavlar kvar, de har viss patina så att säga men är i original från 60-70-talet. Tänkte ev lägga på blocket, men de går alltså att lämna till något auktionsverk? Eller tolkade jag fel?

Inte auktion (auktionsverk tar enorm provision, pappa hade bondauktioner i en helt annan skala), lägg ut dem på Tradera. Du kan kolla där på slutpriser, är de i bra skick kan de bli rätt dyra. Blocket funkar också, kolla som sagt slutpriser på Tradera så du vet vilken nivå du ska lägga dig på.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 846
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
Relationer Med risk för långt inlägg! Finns säkert 100 såna här trådar.. Men jag skulle verkligen behöva lite pepp just nu. Jag och min sambo/ex...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 912
Senast: MJLee
·
Äldre Jag har precis flyttat till större boende, efter att ha bott i diverse små lägenheter med enbart ett till två fönster. Nu har jag en...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp