Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

(btw tycker jag du ska byta ort under avataren till Awesometown)

Förstår känslan, den återkommer konstant till mig på kvällarna... Jättetrist :(

Ikväll är en sån kväll då jag önskar att jag hade någon att umgås med. Ta en drink på nåt uteställe inne i stan och snacka om allt mellan himmel och gjord.
Så ja, jag känner mig ensam ikväll :(

Tänk om man kunde vara liten igen! Hade en bästis när jag var liten och vi var jämt med varandra, gjorde allt tillsammans. Så hade varit roligt att ha det igen, fast på en vuxen nivå :p

Förstår verkligen din känsla, hoppas verkligen den går över snart!

Tänk om det är en skitstad jag bor i då ;)

Men vad snällt tänkt :love:

+ Grodan

Ja, jag hoppas det går över och att jag hittar någon jag kan umgås med. Jag är inte så hemsk men det är svårt att hitta någon när man inte har någonstans att börja...
Funkar inte på jobbet och inte heller stallet. Vi hejjar på varandra och byter några meningar men annars sköter jag mig själv, och det känns bäst. Jag gillar att vara själv i stallet. Där är jag för att träffa min häst, men kan självklart prata med dom andra. Alla är trevliga.

Äh klart det inte tar så länge!

Btw screw you, norr är toppen :p

Det är ju mörkt och kallt där uppe i norr.;) Säger hon som inte har varit längre norr ut än Borlänge.:p

Mitt motstånd till att flytta norr ut handlar nog med om att förutsättningarna för att ha häst blir sämre. Är ju van vid att ha allt hyfsat nära.;)

Nja, det är för långt till civilisationen :D
Har bott i Umeå och jag saknar det inte. Förutom lugnet. Det är en härlig stäming där uppe, inget stressande.

Puh, kikar in och meddelar att vi kl 17 hade 30 grader varmt..vill inte veta hur varmt det var tidigare!
Fick bakslag igår, kände hur jag hatade mig själv och inte betyder något eller är viktig nog. Sätter alla andra före. Det är så svårt att be om hjälp

Det är ju mörkt och kallt där uppe i norr.;) Säger hon som inte har varit längre norr ut än Borlänge.:p

Mitt motstånd till att flytta norr ut handlar nog med om att förutsättningarna för att ha häst blir sämre. Är ju van vid att ha allt hyfsat nära.;)

Nja, det är för långt till civilisationen :D
Har bott i Umeå och jag saknar det inte. Förutom lugnet. Det är en härlig stäming där uppe, inget stressande.
¨

Hrmpff ni har så fel! Beror helt på vart man bor :p Men ja, mörkret på vintrarna hade jag gärna varit utan!

Puh, kikar in och meddelar att vi kl 17 hade 30 grader varmt..vill inte veta hur varmt det var tidigare!
Fick bakslag igår, kände hur jag hatade mig själv och inte betyder något eller är viktig nog. Sätter alla andra före. Det är så svårt att be om hjälp

Så känner jag också, det känns som att jag bryr mig mycket mer om vissa av mina kompisar än tvärt om.. Och när jag säger att jag känner mig totalt ensam fattar de ingenting.

Det var varmt här också, 28 grader klockan 11.00 på förmiddagen när jag var i stallet. Vet inte hur varmt det blev senare men några grader högre gissningsvis.

Idag är det mulet och trist :(
Inget regn och ändå varmt i luften. Åska på G?

Du är hur fin som helst! Har sett dig i bildtråden och du är inte ful på något sätt. Så sluta hata dig själv.
Jag satte många före mig tidigare men sen min behandling började så har jag vågat ta lite mer plats och tänker på mig själv i första hand i lite olika situationer. Det tycker jag du också ska göra. Du är betydelsefull!
Våga fråga om hjälp om du behöver det.

kl

Funderar på att åka till ullared idag. Måste bestämma mig snabbt för det tar ju en stund att köra dit. Beslutsångest!
Känns tråkigt att åka själv bara :(
Eller ja, barnen är med men det är inte samma sak. Det blir mest jagande för att se till så båda följer med hem igen.
Tänkte kolla hästsaker och lite färg till renoveringen.
Nån som vill hänga på? ;)

Hur blir det egentligen att man tänker så, att någon annans åsikter är värda mer än ens egna?

Vi måste våga ta för oss mer, ta plats och våga tro på oss själva, våga stå upp för det vi säger. Som grynet säger-ta ingen skit!

Jag tror att det är något man lär sig hela tiden under sin uppväxt, särskilt tjejer. Allt präglas på en; hur man placeras i klassrummet, vem läraren väljer att låta svara på en fråga vad handuppräckning etc etc. Det formar mm för mm och till slut har man ett slutresultat där personen värdesätter andra högre än sig själv.

Jag har för övrigt precis promenerat 3,5 km! Om en timme ska jag städa, sedan tänkte jag ut och gå en promenad till. Jag kanske är konstig, men jag som sol och värmekänslig älskar vädret idag! Svalt, lätt bris, mulet... Jag slipper kisa, jag känner inte att jag kommer avlida och smälta bort och blåsten är svalkande - underbart :love:

Har samma väder här, så kanske skulle åka till stallet nu? Är också ganska känslig för värme, har även svårt för kyla. Aldrig är det bra. ;)
Har varit duktig och diskat nu!

Ja, åk till stallet nu! Det är behagligt ute :bump:

Det är skitbra! Jag måste verkligen ta mig i kragen och städa upp här hemma!

Själv har jag lagt ner att städa, det är ju så tråkigt.:angel: Diskar och ser till att det är undanplockat bara. Resten får vara tills jag får ork.:D

Är väldigt lyxigt med diskmaskin ;)

Men här är det inte heller städat. Orka!
Det är inte ens jag som skitar ner :meh:
Skaffa 2 barn så är det aldrig fint hemma... Längtar tills dom bara blir liiiite äldre och man kan tvinga dom att städa och hota med konsekvenser om dom inte gör det :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka